09 Temmuz 2021

Başarılarıyla sizlere rol model olacak 5 satış profesyoneli!

Dünyanın en zor işlerinden biri hiç şüphesiz odağında ikna sanatının yer aldığı satıştır. Zira potansiyel müşteri ile kurmuş olduğunuz iletişimin satışla sonuçlanması için kaliteli ürün ve hizmet kadar samimiyet ve dürüstlük çerçevesinde inşa edilmiş bir ilişki de tesis etmek gereklidir. Peki, ama nasıl?  Eğer siz de kendinize rol model olacak isim arayışındaysanız her biri satış sektöründe birer yıldız olan bu isimlerden öğreneceğiniz çok şey var!
 
Her gün onlarca insanı yeni baştan, kişiye özel ve yepyeni argümanlarla ikna etmek hiç şüphesiz bu dünyanın en zor işlerinden biridir. Eğer bir satış profesyoneliyseniz her gününüz işte tam da böyle geçer. Her meslekte olduğu gibi satış işinde de başarıya ulaşmanın yol haritası aslında bellidir: İnterdisipliner olmak! Yani biraz psikoloji, biraz sosyoloji, biraz hitabet bilmelisiniz. Ama daha da önemlisi iletişim yeteneğinizin gelişmiş olması gereklidir. Başarılarıyla adını tarihe altın harflerle yazdırmış olan sektör profesyonellerini yakın markaja alarak onların deneyimlerinden ve bilgi birikimlerinden maksimum derecede yararlanmaya çalışmak da başarı yolunda önemli bir anahtar. Gelin o halde satış alanında kendinizi geliştirmenize yardımcı olacak başarılarıyla size ilham verecek dünyanın en ünlü 5 satış profesyonelini daha yakından tanıyalım.

Ağzıyla değil kulaklarıyla satıyor: Dan Lok
Konu satış ve pazarlama olduğunda hemen hemen her sohbette adı anılmadan geçilmeyen dünyanın en popüler satış profesyonellerinden olan Dan Lok, adeta satış işi için dünyaya gelmiş olanlardan. Öyle ki satış üzerine bir Youtube kanalına sahip ve kanalın abone sayısı 4 milyona yakın. Her bir videosunun da milyonlarca kez izlendiğini belirtmeden geçmeyelim. Dünyanın dört bir yanından takipçiye sahip olan Dan Lok, satış, kişisel gelişim ve girişimcilik üzerine motive edici konuşmalarıyla da sektör profesyonellerine ilham veriyor. Alışılmışın dışındaki stili ve ilginç anlatım tarzıyla dikkatleri üzerine çeken Lok, satış profesyonellerineAğzınla satma, kulaklarınla sat!” diyerek şaşırtıyor. Satış görevlilerinin en büyük hatasının dinlemek yerine çok konuşmak olduğunun altını önemle çizen Lok, “Dinleyin, daha az konuşun. Ne kadar az konuşursanız, o kadar başarılı olursunuz” diyor. Hatta bu konuda bir formülü bile var: %80-90 dinleme ve %10-20 konuşma.

Lok, iyi bir satış pazarlama uzmanı olmanın ilk koşulunun müşteriyi ürüne doğru itmek yerine ihtiyaç ve problemleri belirleyip bu doğrultuda çözüm önerilerini sunarak ürünü almaya teşvik etmek olduğunu söylüyor. Dışarıdan bakıp bunu söylemek kolay ama gerçek dünyada işler öyle ilerlemiyor diyorsanız, yanılıyorsunuz. Zira Dan Lok işin mutfağından gelip bu konuda otorite kabul edilinceye kadar çok zorlu yollardan geçmiş. 20 yaşına kadar 13 iş kurup başarısızlığı derinlemesine yaşayan Lok, bu başarısızlıklardan kendisine miras 150 bin dolarlık borca rağmen her defasında kendine olan güvenini parlatarak ayağa kalkmayı başarmış. Belki de sadece bu yüzden bile tavsiyeleri dinlenmeye değer. Aynı zamanda kitapları da en çok satanlar listesinde yer alan Lok, 27 yaşında hiç kimseden yardım almadan milyonerler arasına adını yazdırmayı başarmış bir isim.  

Satış ekibinin verimliliğini ve etkinliğini artırmanın ipuçları onda saklı: Max Altschuler
Kitapları milyonlarca satan Max Altschuler, satış teknikleri ve trendleri konusunda bir dahi olarak kabul ediliyor. Teknolojiyle desteklenen küçük bir satış ekibiyle daha fazla gelir elde etme konusu üzerine odaklanan Max Altschuler, özellikle satış ekibinin verimliliğini ve etkinliğini artırma konusunda fark yaratacak ipuçlarını kitapları vasıtasıyla okuyucularıyla paylaşıyor. Kitaplarında verdiği örneklerle satış profesyonellerinde farkındalık yaratarak onlara satış döngüsü konusunda rehberlik edan Altschuler, halihazırda yeni nesil satış profesyonelleri için önde gelen topluluk olan Sales Hacker'ın kurucusu ve CEO'su. Satış ve teknoloji konusunda geniş çapta tanınan bir düşünce lideri olan Max’ın yazılarının Harvard Business Review, Forbes, Money gibi dünyaca ünlü yayınlar vasıtasıyla okuyucularla buluştuğunu da belirtelim. Gelmiş geçmiş en iyi satış uzmanları arasında gösterilen Max Altschuler, aynı zamanda sektörün önde gelen konferanslarına da açılış konuşmacı olarak katılarak sektör profesyonelleriyle fikirlerini paylaşıyor.

Sıfırdan zirveye: Brian Tracy
Birbirinden etkili motivasyon konuşmalarıyla kendisini dinleyenlere başarı yolunda ilham vererek rehberlik eden Brian Tracy, özellikle kişisel gelişim, satış ve iş felsefesi gibi konularda uzman bir isim. Oldukça zor geçinen bir ailenin ferdi olarak dünyaya gelen Tracy, öngörüleri ve gözlem yeteneği sayesinde değeri milyon dolarlarla ölçülen şirketlerin başkanı ve CEO’su olamaya giden yolda oldukça fazla mesailer harcamış biri. “Oku, dinle ve sürekli öğrenek geliş. Eğer istersen her şeyi öğrenebilirsin” felsefesine ömrünü adayan Brian Tracy, bugüne kadar dünyanın dört bir yanında düzenlenen onlarca etkinlikte milyonlarca insana konuşma yaptı. Genç yaşta kendisine belirlediği “evrendeki en başarılı satış personeli olma” hedefinin doğrultusunda kişisel gelişimini tamamlamak adına yoğun bir efor sarf etti. Satışa yönelik tüm yaklaşımları, bilimsel deneyleri ve kendisinden önce gelmiş sektör profesyonelleri derinlemesine inceledi ve buradan edindiği bilgileri yaşamına uygulamaya gayret gösterdi. Tüm bu çabaları karşılıksız kalmadı ve kısa bir süre sonra satış alanında zirvedeki isimler arasına adını yazdırdı. Yaşamı boyunca elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimi öğrenmeye aç kişilerle paylaşmak adına California San Diego’da Brian Tracy Uluslararası Üniversitesi’ni kurdu.

Pazarlamanın babası: Philip Kotler
Bir pazarlama gurusu olarak tanımlanan Philip Kotler, pazarlama ve satış sektöründe varlık gösteren hemen herkesin oldukça yakından bildiği bir isim. "İnsanların problemlerini çözmek için fikirler geliştirmelisiniz. İnsanların ihtiyaçları var ve bu ihtiyaçlar her zaman karşılanmıyor. Girişimci kişi bir fırsat görür ve çözüm yaratır. Eğer söz konusu çözüm iyiyse, insanlar bunu almak için sıraya girer. Arada bir satıcı olması gerekmez. İnsanlar için iyi bir çözüm üretirseniz, satışa gerek kalmadan insanlar o çözümü satın alacaktır" diyen Kotler, işletmelerin kar odaklı olmasının varlıklarının bir gereği olduğunu ama bunun yanında da insan ve dünya için artı değer odaklı olmalarının da gelecekteki varlıkları üzerinde birebir etki olduğunu kaydediyor. Northwestern Üniversitesi, Kellogg School of Management'da öğretim görevlisi olan Kotler, Financial Times tarafından tüm zamanların 4'üncü önemli gurusu, Avrupa Yöneticilik Merkezi tarafından pazarlamanın stratejik uygulaması konusunda dünyanın en önde uzmanı olarak tanımlanmaktadır.  IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell ve Motorola gibi dünyaca ünlü pek çok şirkete danışmanlık da yapmış olan Philip Kotler’in pazarlamanın temel taşlarını kavramanıza katkıda bulunacak kitaplarda da imzası olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

Online pazarlama dehası: Gary Vaynerchuk
Son dönemlerin adından çok söz ettiren isimlerinden olan Gary Vaynerchuk, özellikle satış üzerine yaptığı analizleriyle göz dolduruyor. Amerika’nın en başarılı girişimcilerinden biri olarak kabul edilen Gary Vaynerchuk, aslında Sovyetlerin dağılması ile birlikte Amerika’ya göç etmiş bir ailenin çocuğu olarak başladığı hayat yolculuğunda tek başına kocaman bir servetin sahibi olmayı başarmış. 1990’lı yıllarda henüz bu kadar gözde bir pazarlama alanı olmayan e-ticareti yakın markajına alıp bu alanda ilham verici çalışmalar gerçekleştirerek başarıyı yakalamış. Gary Vaynerchuk, bir melek yatırımcı olarak Facebook, Twitter, Tumblr gibi şirketlere erken dönemlerde yaptığı yatırımlarla da kazanç hanesine sürekli artı yazdırmış. Kardeşiyle birlikte kurduğu VaynerMedia adlı dijital ajansla dünyanın en önde gelen şirketlerine hizmet vererek işlerini büyüttükçe büyütmüş ve bugünkü haklı ününü elde etmiş. Sıfırsan başlamak zorundaysanız ve sadece bu sebeple bile geleceğe dair karamsarlık içindeyseniz dijital pazarlamanın dahi çocuğu olan Gary Vaynerchuck’ın hayatını derinlemesine inceleyin deriz.