03 Eylül 2021

Müşterilerinizin tekrar tekrar sizi tercih etmelerini sağlayacak 8 yol

İş dünyasının en zor ve üzerinde en emek harcanması gereken konusu nedir diye soracak olursanız hiç şüphesiz daimi müşteriler yaratmaktır deriz. Zira daimi müşteri, sunulan ürün ve hizmetlerden memnun, aidiyet duygusu gelişmiş ve kendi yaşam tarzı ile markanın vaatlerinin aynı düzlemde buluştuğuna kanaat getirmiş kişidir. Peki, ama daimi müşteri portföyü nasıl yaratılır? Müşterilerin sürekli markanızı tercih etmesini sağlayacak ipuçlarını sizler için derledik.
 
Pek çok işletme daha fazla kar elde edebilmek için yeni müşteri arayışına yoğun bir mesai harcadığından eski müşterilerine gereken önemi gösteremiyor. Hâlbuki yapılan çok sayıda araştırma da gösteriyor ki bir işletmenin sürdürülebilir büyümesinin yolu daimi müşterilerden geçiyor. Zira eski müşterilerinizde aidiyet duygusu geliştiğinden yeri geldiğinde birer marka elçisi haline dönüşebiliyorlar. İşletmeniz hakkında olumlu düşüncelerini çevrelerine yayarak size yeni müşteri kazandırmaları da cabası. Peki, ama müşterilerinizi elinizde tutarak onların tekrar tekrar sizi tercih etmelerini nasıl sağlarsınız? İşte karşınızda müşterilerin sizi tercih etmelerine yardımcı olacak 8 ipucu.
 
1. Sorunlarını dinleyin
Müşterilerinizden işletmeniz için alacağınız geri bildirimle hem işletmenizde eksik olan noktaları tamamlayabilirsiniz hem de arzuladıkları türde hizmeti onlara sunabilirsiniz. Aldığınız geri bildirimleri değerlendirerek hızlı bir şekilde aksiyon almanız da bu noktada son derece önemli. Zira pek çok işletmenin aldığı geri bildirimler doğrultusunda düzeltici ve önleyici uygulamaları hayata geçirmek konusunda sınıfta kaldığı hepimiz tarafından bilinen bir gerçek. Müşterileri dinlerken empati yapmayı da unutmayın. Çünkü sizi başarıya ulaştıracak en önemli ipucu bu. Güler yüzlü, ilgili, sorunlarınıza kulak veren çalışanları olan bir işletme rekabet yarışında hep bir adım öndedir, unutmayın.
 
2. Kalplerine ulaşacak küçük sürprizler yapın
Hatırlanmayı kim istemez. Hele ki bizim için önemli bir gün ise. Alışveriş yaptığınız bir mağazanın sizin doğum gününüzü, anneler-babalar gününüzü ya da bayramınızı kutladığını bir düşünün. Bir de bunu incelikli bir şekilde özel mesajlarla, videolarla ya da küçük hediyelerle yapıyorsa… Kendinizi özel hissedip o işletmeyle aranızda duygusal bir bağ kurmaz mısınız? Kesinlikle değil mi? İşte bu ve benzeri küçük ama etkili yöntemler müşterilerin tekrar tekrar sizi tercih etmesinin en güzel ve en basit yollarından biri. Denemeye değer.
 
3. İletişimde kalın
 Müşterilerle iletişimde kalmanız onları elde tutmanız için oldukça önemli bir nokta. Sosyal medyada aktif olmanız gerekli. Bununla birlikte E-postalar sayesinde müşteriyle iletişime devam edebilirsiniz. Onlarla yeni ürünleriniz ya da indirimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu şekilde aynı zamanda hem kendinizi bir kez daha hatırlatmış hem de reklamınızı da yapmış olursunuz. Ayrıca sizinle iletişime geçmek istediklerinde tüm iletişim bilgileriniz de ellerinin altında olur. Unutmayın ki, iletişim her şeydir.

4. Sadakat programları oluşturun
Sadakat programları müşterilerinizin işletmeniz ile olan bağını güçlendirmek için bulunmaz bir fırsattır. Bir pazarlama stratejisi olan sadakat programları ile hem müşteri hem siz kazanabilirsiniz. Bu programda müşterilerinize sunduğunuz avantajlar, fırsatlar, indirimler, ödüller, kuponlar ve puanlar ile onların size karşı olan sadakatini ve bağlılığını sürdürmelerini sağlayabilirsiniz.
 
5. İndirim yapın
 Yapacağınız indirimlerle daha çok müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz fakat yeni müşteri bulmak için sürekli indirim yaparsanız finansal olarak zarara girmenin yanında marka imajınıza da zarar verebilirsiniz. Bunu yerine eski müşterilerinize ya da potansiyel müşterilerinize bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak indirim kuponları verebilirsiniz. Bu sayede hem onların dikkatini çekmeyi başarmış hem de bir sonraki alışveriş için harekete geçmelerini sağlayacak motivasyonu sağlamış olursunuz. Böylece bir kereye mahsus değil marka bağlılığı oluşmuş daimi müşteriler kazanma yolunda kendinizden emin adımlarla ilerlersiniz.
 
6.  Müşterilerle minnet duygunuzu paylaşın
Bazı kelimeler var ki sanıldığından çok fazla anlam ifade eder. Teşekkür de bu kelimelerden bir tanesi.  Müşterilerinizin gerçekleştirdiği alışveriş sonrasında bir teşekkür notu ya da minik bir hediyeyle onları etkileyebilirsiniz. Çok önemsiz gibi görünse de bir teşekkür notu sayesinde müşterilerinizle hem aranızdaki bağ hem de iletişimiz güçlenebilir.
 
7. Çalışanlarınızın fikirlerini alın
Çalışanlarınız markanızın bir nevi vitrini olmanın yanı sıra müşterilerle iletişiminizde kilit taşı konumunda olduğunu unutmayın. Zira müşteriler şirket sahibi olarak sizi değil onlara hizmet sunan elemanınızı tanıyorlar. Bu da ürün ve hizmetlerinizle ilgili olarak müşterilerinizin ne düşündükleri ve ne hissettiklerine dair çalışanlarınızın bir kara kutu görevi üstlendikleri anlamına geliyor. Bu nedenle müşterilerinize yönelik doğru satış stratejileri gerçekleştirip onları daha yakından tanımak istiyorsanız çalışanlarınızın yardımına başvurun. Onların ihtiyaç ve beklentilerini çalışanlarınızdan öğrenip kendinize bu yönde bir yol haritası belirleyin. Tüm bu emeklerinizin karşılığını daimi müşteriler edinerek alacağınıza emin olun.
 
8. Kaybettiğiniz müşteriyi geri kazanın
Kaybettiğiniz bir müşteri varsa onunla iletişime geçin. Problemin ne olduğunu öğrenin ve problemini çözüp onu geri kazanmaya çalışın. Her kaybettiğiniz müşteri için bu şekilde iletişime geçerseniz hem uzun vadede oluşabilecek köklü problemlerin önüne geçmiş olursunuz hem de daha fazla müşteri kaybetme riskini minimuma indirirsiniz.