• Anasayfa
  • Hazır Bilgi
  • İşlerinizi genişletmek için sosyal medyadan nasıl yararlanmalısınız? Cevabı bu 4 taktikte gizli!
07 Mayıs 2021

İşlerinizi genişletmek için sosyal medyadan nasıl yararlanmalısınız? Cevabı bu 4 taktikte gizli!

Teknoloji geliştikçe yedi gün 24 saat elimizin altında olan mobil cihazlar dolayısıyla da sosyal medya platformları hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Ebette bu durumdan pazarlama dünyası da nasibini alıyor. Araştırmalar da sosyal medya reklamlarının satın alma kararını yüzde 41 oranında etkilediğini ortaya koyuyor. Zira sosyal medya; marka değeri ve müşteri sadakati yaratmanın yanı sıra iş performansını artırmak için de bulunmaz bir nimet. Peki, ama işinizi sürdürülebilir kılmak ve daha uzun yıllar boyunca sektörde boy göstermek istiyorsanız sosyal medyadan nasıl yararlanmalısınız? İşte size altın değerinde 4 taktik!

Kısa bir süre önce yaşamımıza dahil olan sosyal medya platformları kendilerinden beklenmeyecek bir atılım gerçekleştirerek adeta yaşamımıza yön vermeye başladı. Artık beğenilerimizin ve kişiliğimizin yanı sıra iş dünyası ve hatta gündemde  sosyal medya üzerinden şekilleniyor. Haliyle de bu durum tüketim döngümüzün de sosyal medya tarafından şekillenmesine neden oluyor. We Are Social 2021 verilerine göre ülkemizin nüfusu 84 milyon ve nüfusun 70’i sosyal medya kullanıcısı. Günde ortalama 8 saat internetin kullanıldığı ülkemizde 3 saat sosyal medyada ayrılıyor. Peki, bu veriler iş dünyası profesyonelleri için ne anlama geliyor? Elbette ki potansiyel müşterilerini sosyal medyada yakın markaja alabilecekleri ve işlerini büyütmek istiyorlarsa pazarlama stratejilerine sosyal medyayı mutlaka ama mutlaka dahil etmeleri gerektiği anlamına geliyor. Zira Digital 2021 Turkey raporuna göre, müşterilerin satın alma kararına sosyal medyanın etkisi yüzde 41. Eğer hala sadece geleneksel kanallar üzerinden potansiyel müşterilerinizle buluşmanın işlerinizi büyütmek için yeteceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü tüketim zincirine Z kuşağı da dahil oldu ve dijital dünya onları tanımlayan yegane kavram.  Bu nedenle sosyal medya kanallarını kullanmayıp kendinizi yok olmaya mahkûm etmek istemiyorsanız elinizi çabuk tutmalısınız. İsterseniz sosyal medyanın gücünü bir de yapılan araştırmalarla teyit edelim. We Are Social verilerine göre, tüketicilerin yüzde 54’ü ilgilendikleri bir ürünle ilgili ilk başvuru kaynaklarından birinin markanın sosyal medya kanalları olduğunu ortaya koyuyor. Bu da her geçen gün farklılaşan tüketici ihtiyaç ve alışkanlıklarını markanızın büyümesine katkıda bulunacak bir enstrümana dönüştürmek için sosyal medyanın gücünden olabildiğince yararlanmanız gerektiği gerçeğini ortaya koyuyor. Peki, ama işlerinizi genişletmek için sosyal medyadan nasıl yararlanmalısınız? Cevabı bu 4 taktikte gizli! Hazırsanız başlayalım.

Hedef kitlenizi tanıyın!
Ürünleriniz ve hizmetiniz hakkında en iyi stratejiyi geliştirip kısıtlı kaynaklarınızı bu doğrultuda harcarsanız başarınız da kaçınılmaz olur. Bunun için işe öncelikle hedef kitlenizin yaş aralığını, hangi cinsiyetin baskın olduğunu, yaşadıkları bölgeyi, ortalama gelirlerini öğrenerek başlamalısınız. Zira zamanınızı ve kaynaklarınızı en optimum şekilde harcamanızın yolu budur. Bunun yanında eğer hedef kitleniz sizin yoğun bir şekilde iletişim ve reklam kampanyalarınızı yürüttüğünüz sosyal medya platformunda değil de rakip platformdaysa sizin tüm çabalarınız deyim yerindeyse boşa kürek sallamaktan öteye geçmeyecektir. Bu nedenle potansiyel müşterilerinizin en çok hangi platformda varlık gösterdiklerini, bu platformu yoğunlukla hangi zaman dilimleri arasında kullandıklarını, harcadıkları zamanı, birbirileri ile nasıl bir etkileşim içerisine girdiklerini, hangi sayfalara üye olduklarını, kanaat önderlerinin paylaşım ve önerilerine ne ölçüde rağbet ettiklerini analiz etmeye çalışın. Unutmayın karşınızdaki kitleyi ne kadar derinlemesine ve iyi tanırsanız iletişim stratejinizi o perspektifte kurgulayarak onların beklentilerini kusursuzca karşılayabilirsiniz. Ayrıca bu platformlarda müşterilerinize kurduğunuz iletişim onların sizi içselleştirmesine yardımcı olur ve uzun vadede sadık müşteriler yaratılmasına imkan sağlar. Biz dili kullanarak onların da ailenizin bir parçası olduğunu vurgularsanız aidiyet duygusunun yaratılmasını sağlarsınız, bu da hiçbir bütçe olmaksızın marka elçileriniz olması anlamına gelir. Unutmayın ki tavsiye en etkili ikna metodudur.

İyi ama hedef kitlemiz hakkında nasıl bilgi alabiliriz derseniz her sitenin farklı bir demografik kullanıcı tabanına sahip olduğunu unutmayın. Peki, ama bu ne işinize yarayacak? Bu kullanıcı tabanlarını kullanarak farklı özelliklere sahip olan kitlelerle etkileşim içine girerek her kitlenin özelliklerine ve ilgili alanlarına yönelik bilgi edinebilir ve onlara yönelik yapılacak en iyi pazarlama metodunun ne olabileceğine dair derinlemesine bilgi sahibi olabilirsiniz.

Ayrıca takipçilerinizin davranışlarını ve yayınladığınız içeriklerle olan etkileşimini tüm yönleriyle detaylı bir şekilde ölçümlemenize olanak sağlayan metrikleri de kullanarak sosyal medya analizini yapabilirsiniz. Böylece farklı kitlelerin en çok hangi içeriğinize cevap verdiğini, ne tür içeriklerden hoşlandığını öğrenerek reklamlamalarınızı bu çerçeveden yapabilirsiniz.

Stratejinizin doğruluğu için test yapmanın gücüne inanın
Potansiyel müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili en çok etkileşim içerisinde girdikleri gün, saat ve her şeyden önemlisi içerik türünü keşfetmeniz de son derece önemli. Peki, bunu nasıl yaparsınız? Elbette ki A/B testleri sayesinde. A/B testini kısaca kullanıcı deneyimini ölçümlemek ve bu deneyimin hangi değişkenler sonucunda kusursuza ulaşacağını öğrenmek adına yardımına başvurulan bir metodoloji olarak özetlemek mümkün. A/B testi, “Aynı internet sayfasının 2 varyantını aynı anda farklı ziyaretçi segmentlerine gösterme ve hangi varyantı daha fazla dönüşüme yönlendirdiğini anlamlandıran uygulama” olarak da tanımlanabilir. En yüksek geri dönüşün alındığı varyasyonda elde edilen veriler ışığında potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekecek içerikler üretmenize, kampanyalar geliştirmenize ama daha da önemlisi deyim yerindeyse nokta atışı çalışmalar gerçekleştirmenize yardımcı olur. Daha açık bir anlatımla internet sitenizi daha fazla kar elde edecek şekilde tasarlamanıza olanak sağlar.

Influencer pazarlamanın yardımına başvurun
İşe öncelikle influencer marketing’in tam olarak ne anlama geldiğini ifade etmekle başlayalım. Türkçeye etkileyici pazarlama olarak da geçen influencer marketing, toplumda tanınmış ve hatırı sayılır bir sosyal etkiye sahip olan ünlülerin tavsiye etmesini ya da ürün yerleştirmesi yapmasını temel alan bir sosyal medya pazarlama türü olarak günümüzde adından sıkça söz ettiriyor. Takipçi sayıları oldukça yüksek olan bu ünlüler sayesinde ürü ve hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize daha kısa yoldan ve daha zahmetsizce ulaşmanız mümkündür. Hatta öyle ki yapılan araştırmalar, millenial şeklinde ifade edilen yeni neslin yalnızca yüzde1’inin eski usul reklamlara güvendiği bunun tam aksine olacak şekilde  sosyal medyada takip ettikleri kişilerin reklam çalışmalarına ise yüzde 33 oranında güven duyduklarını ortaya koyuyor. Ayrıca yine yapılan araştırmalar influencer pazarlamasına ayrılan her 1 doların markalara 5.20 dolar olarak geri döndüğünü gösteriyor. Sadece bu veriler bile influencer pazarlamasının öneminin kavranması için yeterli.

Potansiyel müşterilere ulaşacak aksiyonlar alın
Sitenizi ziyaret eden müşterilerin yüzde 96’sı hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmek için uygun değillerdir. Pek çoğunun öncelikli amacı ürünlerinizi daha yakından görmek, muadilleri ile kıyaslamak, ürün performans analizi gerçekleştirmektir. Özetle potansiyel müşterileriniz ilk etapta birer araştırmacı konumundadırlar. Bu nedenle sitenizi ziyaret ettikten sonra sosyal medya reklamlamasının yardımına başvurabilirsiniz. İlginç reklam kampanyaları, kuponlar, promosyonlar, belli bir zaman dilimi sınırlı ya da anlık indirimler, insanların mevcut problemlerine çözüm üreten ya da gündemi oluşturan konulara dair bilgilendirici ve sıra dışı içeriklerle sosyal medyada karşılarına çıkmanız onların sizinle etkileşim içerisine girmesine yardımcı olacaktır. Bu sayede markanızı merak edip, sitenizi ziyaret edip, bu ziyareti de satışla sonlandırabilirler.

Bunun yanında sosyal medya platformlarının her geçen gün çeşitlendiğini unutmayın. Her bir platformu derinlemesine analiz ederek hedef kitlenize uygun yeni açılmış platformları stratejik pazarlama haritanıza dahil etmeyi ihmal etmeyin. Unutmayın ki yeni açılmış olan bir platformda ilk yer alanlardan biri olmak size her daim avantaj sağlar. Zira sizden çok sonra o platformda varlık göstermeye karar vermiş olan rakipleriniz daha o platformu keşfetmeye çalışırken siz o platforma yön verenlerden olabilirsiniz.