16 Haziran 2022

Mahmut Dicle: “Yapı Kredi Leasing ile yaptığımız iş birliğinden memnunuz”

Kısa bir süre önce güneş enerji santrali yatırımı için Yapı Kredi Leasing’ten finansman desteği alan Ford Otosan Adıyaman bayisi Mahmut Dicle, söz konusu desteği alırken en ufak bir sorunla dahi karşılaşmadıklarının altını çiziyor. Yapı Kredi Leasing ile iş birliğine gitme sebeplerinden birinin kendi enerji sistemlerine ulaşma arzusu olduğuna vurgu yapan Dicle, “Çevremizde yeşil enerjiye geçiş konusunda herkesin bir hazırlık içerisinde olduğunu; santral kurulumuna izin verildiği sürece de bu çabanın devam edeceğini gözlemlemekteyiz. Yapmış olduğumuz yatırımın diğer işletme sahiplerine ilham vereceğini düşünüyoruz” diyor.


Öncelikle bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Koç Topluluğu ile yollarınız nasıl kesişti? Koç Topluluğu bayisi olma kararını nasıl verdiğinizi ve sürecin nasıl geliştiğini anlatabilir misiniz?
Koç Topluluğu ile yollarımız kardeşim Murat Dicle’nin Ford Otosan bayisi olmasıyla kesişti. Kardeşim ile birlikte çalıştığımız ve kurucusu olduğumuz grup şirketlerimizde dürüstlükten yana taviz vermediğimiz çalışma prensibimiz bizleri Koç Topluluğu ile bir araya getirdi. Bunun büyük bir prestij olduğunun farkındayız. 

Ford Otosan, Türkiye otomotiv sanayinin öncü gücü olma misyonu doğrultusunda 60 yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe “ilk”lere imza atıyor. Aynı zamanda yatırımları ile de otomotiv ekosisteminin gelişmesine katkı sağlıyor. Bu çerçeveden baktığınızda Ford Otosan bayisi olmak size rekabette nasıl bir avantaj sağlıyor?
Ford, ilk araç piyasaya sürüldüğü andan beri çok fazla rağbet gören ve alıcısı olan bir marka. İkinci el araç satışlarında dahi bu talebin çok yoğun bir şekilde devam ettiğini ve Ford ürün yelpazesinin çok fazla tercih edildiğini söyleyebiliriz. Piyasada kendi segmentinde yer alan diğer araçlara göre, gerek satış gerekse satış sonrası servis konusunda sahip olduğu “güvenilir” marka imajı rekabette öne geçmesini sağlıyor. 

Azalan fosil yakıtlar, artan enerji maliyetleri, çevresel sürdürülebilirlik, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını dünyanın en önemli gündem maddelerinden. Siz de geçtiğimiz günlerde güneş enerji santrali yatırımı için Yapı Kredi Leasing ile bir iş birliğine gittiniz. Bize biraz bu iş birliğinden bahseder misiniz? Bu iş birliğine imza atarken temel motivasyonunuz neydi?
Enerji kaynaklarının hızla azalması sadece iş yapış süreçlerini etkilemekle kalmıyor; diğer bir yandan ülkelerin ekonomilerinde de cari açık başta olmak üzere bir takım iktisadi sorunların baş göstermesine neden olabiliyor. Yapı Kredi Leasing ile iş birliğine gitme sebeplerimizden biri, kendi enerji sistemlerimize ulaşma arzumuzdu.  İlk 5 MGW’lık enerji santralimizi kurduk, ikincisi için de şu an arazi arayışımız devam ediyor. 

2023 yılı için ise, 25 MGW’lık bir enerji santrali kurmak için hazırlık süreçlerimiz bir yandan sürüyor. Her şey planladığımız gibi ilerlerse 2023 yılı içerisinde veya 2024’ün ilk çeyreğinde ikinci enerji santralimizi de kurmayı hedefliyoruz. 


Söz konusu yatırım şirketinizin gelecek vizyonu için ne anlam ifade ediyor? Bu yatırımla bölgedeki diğer işletme sahiplerinin yeşil enerjiye olan bakış açısının değişip, dönüşmesine ne yönde katkı sağlayacağınıza inanıyorsunuz?
Şirketlerimiz sürdürülebilir bir dünya dolayısıyla da sürdürülebilir bir çevre vizyonunu benimsiyor. Bu vizyon çerçevesinde de her sektörde yenilenebilir enerji kullanımının mutlak suretle gerekli olduğuna inanıyoruz. Çevremizde yeşil enerjiye geçiş konusunda herkesin bir hazırlık içerisinde olduğunu; santral kurulumuna izin verildiği sürece de bu çabanın devam edeceğini gözlemlemekteyiz. Yapmış olduğumuz yatırımın diğer işletme sahiplerine ilham vereceğini düşünüyoruz. 

Yatırımı Yapı Kredi Leasing finansmanı ile gerçekleştirdiniz. Bu süreçte yaşadığınız tecrübeyi bizimle paylaşır mısınız?
Koç Topluluğu’nun bir üyesi olduğumuz için bu desteği alırken en ufak bir sorunla dahi karşılaşmadık çünkü bu ailenin bir parçası olmamız Yapı Kredi Leasing’le de bu sayede dolaylı yoldan bir partnerlik kurmamıza olanak sağlıyor. Yaptığımız bu iş birliğinden gayet memnunuz.  

Ford Otosan, Türkiye’nin en önemli otomotiv şirketlerinden biri. Yıllardır kaydettiği yurt içi ve yurt dışı satış rakamlarıyla ekonominin de lokomotif şirketlerinden. Bu başarıda bayiler olarak nasıl bir rolünüz olduğunu düşünüyorsunuz?
Ford Otosan bayilerini diğer bayilerin önünde tutarak Koç Ailesi’nin seçilmiş partnerleri olduklarını söyleyebilirim. Ford Otosan bayileri sadece partner olma görevlerini yerine getirmekle kalmıyor; geri bildirimler verme konusunda da destek sağlıyor. Ford Otosan bayilerinin piyasada güven duygusu uyandırmasının en büyük nedenlerinden biri hem şirketin hem de Koç Ailesi’nin sahip olduğu vizyondur. 

Ford Otosan, son dönemde müşterilerin mobilite ve e-ticaret alanındaki ihtiyaçlarına yanıt veren yenilikçi ürün ve teknolojiler geliştirmeye odaklanıyor. Bu adımın işlerinizi geliştirme ve ürün portföyünü çeşitlendirme anlamında siz değerli bayilerimize nasıl bir katma değer sağlayacağını düşünüyorsunuz?
Ford Otosan’ın müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ürün ve teknolojiler üretmeye odaklanması kaçınılmaz bir süreci temsil ediyor. Zira Ford Otosan, otomotiv sektörünün lokomotif şirketlerinden biri. Bu nedenle de mobilite ve e-ticaret alanında yaşanan gelişmelere Ford Otosan’ın kayıtsız kalması gibi bir durum söz konusu dahi olamaz. Bu durumun bayilere de sirayet etmesi bizlere tüm bu gelişmeleri yakından takip etme olanağı sunuyor. İşlerimizi geliştirme ve ürün portföyümüzü çeşitlendirmeye yönelik çalışmaların hem sektöre hem de biz bayilerin satışlarına ciddi bir ivme kazandıracağına inanıyoruz. 


Günün büyük bir çoğunluğunu çalışanlarınızla geçiriyorsunuz. Kimi zaman ailenizden daha çok onları görüyorsunuz. Kaç kişilik bir ekipsiniz? Çalışanlarınızla aranızda nasıl bir ilişki var? 
Bünyemizde yaklaşık 1.200 çalışanımız bulunuyor. Çalışanlarımız bizim her şeyimizdir ve onların katkıları olmadan tabir-i caizse bu gemiyi yürütmemiz mümkün değildir. Belirttiğiniz üzere zamanımızın çoğu çalışanlarımızla beraber geçiyor. Bu sebeple ekip ruhuna oldukça önem veriyoruz. 

Pek çok bayimizin müşterileriyle aile sıcaklığında bir iletişim kurduğunu biliyoruz. Siz, müşterilerle olan diyaloğunuzda nelere dikkat edersiniz? Müşterilerle doğru ve güvenilir iletişimi sağlamanın sizce püf noktası nedir? 
Müşterilerle doğru ve güvenilir bir iletişim kurmanın yolu dürüstlük ve güvenden geçiyor. Müşterilerimiz, Ford Otosan bayilerinden bir araç satın alırken sadece bir ürün almış olmuyor; markanın vizyonuna da ortak oluyor. 

Müşteriler öncelikle markaya ve sonra da bayilere güveniyor. Çünkü müşterilerde, dürüst ve güvenilir olmadan Ford Otosan bayisi olamazsın düşüncesi hâkim.

Son olarak bayilerimize iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Biz Ford Otosan bayileri olarak bir vizyonun ve misyonun temsilcileri olduğumuzun bilincindeyiz. Dolayısıyla müşterilere güven vermenin önemini biliyor; kendimizi Ford Otosan’ın bir parçası olarak görüyoruz. 

 

Fotoğraf galerisi

Yorum yapmak için lütfen üye olunuz