28 Nisan 2022

Zekai Emre: “Aygaz’ın imajı rekabette öne geçmemize yardımcı oluyor”

Koç Topluluğu ile uzun yıllara dayanan bir iş birliği içinde olan Aygaz Hatay, İskenderun bayisi Zekai Emre, Aygaz’ın müşteri memnuniyetini odağına alarak hayata geçirdiği proje ve uygulamalar sayesinde rekabette öne çıktıklarına dikkat çekiyor. Zekai Emre, “Bugün Aygaz dediğiniz zaman herkesin aklına tüketiciye güven veren ve müşteri memnuniyetinde zirvede olan bir şirket geliyor” diyor.
 
Kaç yıldır Aygaz bayisisiniz? Bize kısaca Aygaz bayisi olma sürecinin nasıl geliştiğini anlatabilir misiniz?
Aygaz bayisi olma serüvenimiz, rahmetli muhterem babamın Koç Topluluğu’nun vizyon ve misyonunu çok benimsemesi ve Topluluk ile ortaklık yapma hedefi doğrultusunda 1978 yılında terzilik mesleğini bırakarak ALPA  şirketinden beyaz eşya alması ile başladı. Koç Topluluğu ile ortaklığımız, 1992 yılında Aygaz beyaz eşya ve Aygaz tüplü gaz bayiliğini de alarak karşılıklı saygı ve sevgi çerçevesinde büyük emeklerle bugünlere kadar geldi. İleri görüşlülüğü ve saygınlığıyla bizleri bugünlere getiren, Koç Topluluğu ortaklığını bize miras bırakan babam Muhsin Emre’yi de bu vesileyle bir kez daha rahmetle ve minnetle anmak isterim. 
 
Aygaz, Türkiye enerji sektörünün öncü gücü olma misyonu doğrultusunda 60 yılı aşkın süredir "ilk"lere imza atıyor. Aynı zamanda yatırımları ile de enerji sektöründeki ekosistemin gelişmesine katkı sağlıyor. Bu çerçeveden baktığınızda Aygaz bayisi olmak size rekabette nasıl bir avantaj sağlıyor?
Enerji sektörünün en eski ve en güvenilir şirketlerinden biri olan Aygaz çatısı altında faaliyet göstermek elbette ki rekabette bize avantaj sağlıyor. Aygaz’ın tüketicinin dimağındaki “güvenilir” marka imajı rekabette öne geçmemize yardımcı oluyor. Bu başarıda tüm Aygaz çalışanlarının rolü olduğunu düşünüyorum. Bundan dolayı ben de Aygaz yönetimine çalışkanlıklarından ve başarılarından dolayı teşekkürü bir borç bilirim. 
 
Aygaz, kendisini çağın ihtiyaç ve beklentileri çerçevesinde değiştirmeye ve dönüştürmeye azami derecede özen gösteriyor. Örneğin, eskiden siparişleri küçük kâğıtlara yazardık. Aboneleri ve veresiyeleri kayıt defterlerinde tutardık. Adresler kaybolur, defterler yıpranırdı. Müşteri bilgilerini saklamak çok meşakkatliydi, kırtasiye giderleri de cabasıydı. Aygaz’ın inovasyona verdiği önem, yönetimin ileri görüşlülüğü ve yeniliklere açık olmasının da etkisiyle Koç Sistem tarafından Aygaz Ekspres programı geliştirilerek bayilerin iş süreçleri daha konforlu hâle getirildi. İşimizi daha hızlı ve daha sorunsuz yapabilmemize olanak sağlayan bu ve benzeri uygulamalar sayesinde hem yaptığımız işten daha fazla keyif alıyoruz hem zamanımızı daha verimli kullanabiliyoruz hem de rekabette öne geçiyoruz. 
 
Yaşam değişiyor ve dönüşüyor. Enerji sektöründeki talepler de buna bağlı olarak farklılaşıyor. Aygaz’ın son tüketiciye temas eden yüzü olarak siz, müşteri istek ve beklentilerinde nasıl bir değişim ve dönüşüm gözlemliyorsunuz?
Çok sevdiğim ve çok meşhur olan bir söz vardır; “Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir” diye. Bu söz aslında her şeyi açıklıyor. Aygaz, müşteri memnuniyetini tüm iş süreçlerinin merkezine alıyor. Bugün Aygaz dediğiniz zaman herkesin aklına tüketiciye güven veren ve müşteri memnuniyetinde zirvede olan bir şirket geliyor. Bunu rakiplerimiz de bu şekilde kabul ediyor. Hâliyle bu yaklaşım da müşteri memnuniyetinin yüksek olmasına neden oluyor. Biz bayiler de müşteri memnuniyet oranımızın yüksek seyretmesinden dolayı çok mutluyuz. Müşterinin memnuniyetini daha da yukarılara taşımak için elimizden gelen her türlü fedakârlığı yapmaya da her zaman hazırız. Neticede insan kendine nasıl davranılmasını, nasıl değer verilmesini, nasıl hizmet edilmesini istiyorsa karşısındakine de aynı şekilde yaklaşmalı. Bu duruma müşteri penceresinden de bakıldığında aynı sonuç ortaya çıkıyor. İşte Aygaz’ın müşteri memnuniyetine bakışı da tam olarak böyle. Özetle Aygaz çatısı altında faaliyet gösteren her birey kendisine nasıl davranılmasını istiyorsa müşteriye de öyle davranıyor. Bu da hâliyle müşteri memnuniyetinin yüksek olmasına yol açıyor. 
 
Aygaz, enerji sektörünün en önemli şirketlerinden biri. Yıllardır kaydettiği satış rakamlarıyla ekonominin de lokomotif şirketlerinden. Bu başarıda bayiler olarak nasıl bir rolünüz olduğunu düşünüyorsunuz?
Kurucumuz merhum Vehbi Koç’un da dediği gibi “Devletim ve ülkem var oldukça ben de varım”. Biz de Aygaz’ın başarısına bu bakış açısıyla yaklaşıyoruz ve diyoruz ki "Koç Topluluğu varsa bizim de ticaretimiz var demektir". Aygaz bayileri olarak kırdığımız her satış rekorunda hem kendi şirketimizi hem de çatısı altında faaliyet gösterdiğimiz ve büyük bir aile olarak nitelendirdiğimiz şirketimizin büyümesine katkıda bulunduğumuzu; devletimiz, ülkemiz ve milletimiz için katma değer yarattığımızı, gayrisafi yurtiçi hasılanın büyümesine, insanların refah seviyelerinin artmasına katkı sağladığımızı biliyoruz. Bundan da büyük bir mutluluk duyuyoruz.
 
Günün büyük bir çoğunluğunu çalışanlarınızla geçiriyorsunuz. Kimi zaman ailenizden daha çok onları görüyorsunuz. Kaç kişilik bir ekipsiniz? Çalışanlarınızla aranızda nasıl bir ilişki var? 
Çalışma arkadaşlarımızı kendi ailemizden farklı görmüyoruz. Dediğiniz gibi ailemizden çok onları görüyor, onlarla muhabbet ediyor, iyi günde gülüp kötü günde ağlıyoruz. Çalışanlarım da kendilerinden yaşça büyük olmamdan dolayı beni bir abi, amca ve baba gibi görüyorlar sağ olsunlar. 
 
Mevcut durumda 10 kişilik, çoğunluğu genç, dinamik ve hevesli bir ekibimiz bulunmakta olup halihazırda ekip arkadaşlarımızdan ikisi 25 yıl, ikisi de 10 yılı aşkın süredir bizimle çalışıyor. En hassas olduğumuz konu çalışanlarımızın sosyal haklarından eksiksiz ve koşulsuz yararlanmasıdır. Bunun yanında en çok dikkat ettiğimiz diğer konular da çalışanlarımızın eğitimleri ve iş yerindeki hijyen. 
 
Bu konuda son olarak şunu söyleyebilirim ki biz Koç Topluluğu’ndan öğrendiklerimizi iş arkadaşlarımıza harfiyen yansıttığımızda başarının kendiliğinden geldiğini gördük.
 
Pek çok bayimizin müşterileriyle aile sıcaklığında bir iletişim kurduğunu biliyoruz. Siz, müşterilerle olan diyaloğunuzda nelere dikkat edersiniz? Müşterilerle doğru ve güvenilir iletişimi sağlamanın püf noktası sizce nedir? 
Önce samimi ve dürüst olmak, sonra yaptığımız işin ehemmiyetini bilip bu doğrultuda personel seçimini gerçekleştirmek ve müşterilerimizin hassas olduğu konularda personellerimizi eğitmek öncelikli gündem maddelerimizi oluşturuyor. Mesela müşterilerle kurduğumuz iletişim dilinin belli bir samimiyette olmasına özen gösteririz. Gelen siparişlerde müşterilerimizi “günaydın, iyi günler ve iyi akşamlar” diye karşılarız ve yolcu ederiz. Aynı şekilde elemanlarımızın da müşterimize ulaştırdığı siparişlerde bu şekilde davranması bizim için son derece önemli. Müşterilerimizle aramızda güven ve samimiyet odağında bir iletişim yakaladığımıza inanıyorum. Zira müşterilerimiz başka siparişlerinde sipariş elemanını evlerine almazken bizim personelimizi evlerine misafir ediyorlar. Bunda bizim güven odağında tesis ettiğimiz iletişim dilimizin, dış görünüşümüze çok dikkat etmemizin rolü büyük. Ayrıca işe kâr odaklı bakıp sürekli eleman değiştirmenin de uzun vadede kaybettirdiğini biliyoruz. Çünkü müşteri yıllarca aynı kişiden hizmet alınca ister istemez aralarında bir güven duygusu oluşuyor. Bu da sizi tercih etmesine neden oluyor. 
 
Son olarak hem diğer bayilerimize hem de Aygaz ve Koç Topluluğu yöneticilerine iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Bayi arkadaşlarıma naçizane tavsiyem Koç Topluluğu’na ve Aygaz yönetimine güvensinler. Bakın daralan tüpgaz piyasasında üst yönetimimiz Aykargo fikriyle yola çıktılar ve Sendeo markasını yarattılar. Biz bayilere yeni bir iş alanı sağladılar. Bugünden söylüyorum, yakın bir zamanda Sendeo Türkiye’nin en büyüğü olacak. Lütfen cesaretli olup taşın altına ellerini korkmadan koysunlar. Aygaz ve Koç Topluluğu yöneticilerine de iletmek istediğim mesaj şu: Bayileri de Koç Vakfı’na üye yaparak birikimlerini değerlendirmelerine önayak olmalarını isterim. 
 
 

Fotoğraf galerisi