25 Eylül 2021

Tofaş bayisi Yüksel Ceylan: “Koç Topluluğu, ülkesini son derece önemseyen bir bakış açısına sahip”

Tofaş Ankara-Çankırı bayisi Yüksel Ceylan ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Pandemi süresince, Tofaş tarafından yapılan bilgilendirmeler ve alınan önlemlerin iç denetmenler tarafından sürekli izlendiğini dile getiren Yüksel Ceylan, bu sayede salgının en yoğun olduğu dönemde bile personel eksikliği yaşamadan müşterilerine kesintisiz hizmet verdiklerine işaret ediyor. Ceylan, gelecek hedefini ise “Faaliyet gösterdiğimiz her sektörde sahip olduğumuz her markayla lider bayi olma hedefi doğrultusunda ilerliyoruz” şeklinde özetliyor.
 
Bize biraz kendinizden ve Tofaş bayisi olmaya nasıl karar verdiğinizden bahseder misiniz?
1980 yılında ticaret hayatına Çankırı’da atıldım.1993 yılında Ankara’da Tofaş Yetkili Servis’i olduk. Servisteki başarılı gidişattan sonra 2000 yılında Tofaş Yetkili Satıcılığına başladık. Aynı tarihte Türk Traktör Bayiliğimiz de devreye girdi. Zorlu bir sürecin ardında gecikmeli de olsa, çoktan hak ettiğimizi düşündüğüm Tofaş Ana Bayiliğine 2016 yılında ulaştık. 2020 yılında ise Alfa Romeo-Jeep Bayiliğimiz açıldı. Faaliyet gösterdiğimiz her sektörde sahip olduğumuz her markayla, “lider bayi” olma hedefi doğrultusunda ilerliyoruz.
       
Son yıllarda ülke olarak toplumsal yaşamı ve iş hayatını derinden etkileyen deprem, yangın, sel,  koronavirüs gibi pek çok olayla karşı karşıya kaldık. Türkiye’nin en geniş bayi ağına sahip topluluklarından biri olan Koç Topluluğu çatısı altında faaliyet gösteren biri olarak, Koç Topluluğu ile bu süreçte nasıl bir kader birliği sergilediniz? Kendi şirketiniz içerisinde süreci nasıl yönettiniz?
Yaşanan felaketler herkesi olduğu gibi bizi de çok üzdü. Sel felaketinden olumsuz etkilenenlerin yaralarına merhem olabilmek adına Kastamonu Bozkurt ilçesine gıda yardımında bulunduk. Aynı zamanda yangından etkilenen bölgelerdeki bitki örtüsünün eski günlerine dönmesine katkı sağlamak için Tema Vakfı’na bağışta bulunduk.

Dünya değişiyor ve dönüşüyor. Elbette ki faaliyet gösterdiğiniz otomotiv sektörü de bundan nasibini alıyor. Tüketicilerle birebir yakın temas içinde olan biri olarak yeni normale geçişle birlikte sektöre nasıl bir tablonun hakim olduğunu gözlemliyorsunuz?
Yeni normale ayak uyduramayan sektör temsilcilerimizi zorlu bir süreç bekliyor diyebilirim. Yeni süreçte de pandemi kurallarına bağlı kalan, sosyal medya ve iletişim becerileri gelişmiş, dijital ortamlara hâkim bayilerin ön planda olacağını düşünüyorum.

Tofaş, koronavirüs salgınının Türkiye ve dünyayı etkilediği dönemde çalışanları ve bayileriyle birlikte adeta bir seferberlik ilan ederek sağlık ekiplerinin ihtiyacı olan malzemeler üretmek, ücretsiz araç dezenfeksiyonu hizmeti vermek, sağlığını önceliğe alarak görüntülü görüşme hizmeti vermeye başlamak,  garanti sürelerini uzatmak ve araç bakım sürelerini esnetmek gibi sektörde öncü uygulamalara imza attı. Tofaş’ın sergilediği bu tutuma karşı bakış açınızı öğrenebilir miyiz? Müşterilerin tüm bu uygulamalara karşı ne gibi bir geri bildirimi oldu?
Tofaş’ın salgında sağlık ekiplerine ihtiyacı olan malzemeleri üretip, ücretsiz göndermesini Koç Topluluğu kültüründen kaynaklı doğal bir akış olarak görüyorum. Zira Koç Topluluğu, bayilerini önemsediği gibi, ülkesini de son derece önemseyen bir bakış açısına sahip. Salgın süresince, Tofaş tarafından başlatılan görüntülü görüşme uygulaması, araç bakım sürelerini esnetme jestleri ve ücretsiz araç dezenfeksiyon hizmetleri, müşterilerimiz tarafından memnuniyetle karşılandı ve fark yarattı.

Pandemi sürecinde işin devamlılığını sağlamak adına nasıl bir çalışma sergilediniz? Bu süreçte Tofaş yöneticileri size ne gibi katkılar sundular?
Tofaş, bayilerine salgında alınması gereken önlemleri detaylıca aktardı. Biz de bu bildirimleri dikkate alıp hemen aksiyon aldık. Bu önlemler sayesinde de TSE Covid -19 Güvenli Hizmet Belgesi almaya hak kazandık. Alınan önlemler iç denetmeniz tarafından her an denetlendi ve izlendi. Bu sayede salgının en yoğun olduğu dönemde bile personel eksikliği yaşamadık ve müşterilerimize kesintisiz hizmet vermeye devam ettik.

Koç Topluluğu çatısı altında faaliyet göstermeye başladığınız günden bu yana eminiz ki hafızanızdan silinmeyecek pek çok anıya sahip olmuşsunuzdur. Geriye dönüp baktığınızda sizde yer eden en unutamadığınız anınızı bizimle paylaşır mısınız? 
Yetkili satıcılıktan ana bayiliğe geçiş, çok sancılı ve zorlu bir süreçti. Dönüp baktığımda acı-tatlı pek çok anı var. Ama iyi ki yaşanmışlar. Bu tecrübeler sayesinde geldiğimiz noktadayız diye düşünüyorum. Pandemi öncesi farklı kategorilerde dağıtılan, son bayi ödüllerinin büyük bir çoğunluğunu almamız hoş bir anıydı.
 
Günün büyük bir çoğunluğunu çalışanlarınızla geçiriyorsunuz. Kimi zaman ailenizden daha çok onları görüyorsunuz. Kaç kişilik bir ekipsiniz? Çalışanlarınızla aranızda nasıl bir ilişki var?
Tüm grupta yaklaşık 750 kişi çalışmakta. Her sabah işimizin başında olma kültürümüzden dolayı hepsiyle sürekli temas halindeyiz. Geniş bir alana yayılmış olsak da iletişime her zaman açığız.

Koronavirüs salgını hepimizin bu hayatta sahip olduklarının yeniden farkına varmasına önayak oldu. Bu süreçte kendinize ve hayata dair ne gibi farkındalıklarınız oluştu? Bu süreç size daha önce düşünmediğiniz, hissetmediğiniz yeni şeyler öğretti mi?
Sosyal hayatın yaşamımızda ne denli büyük bir yeri olduğunun farkına vardık. Ayrıca doğal yaşamın akışına uygun olarak sahibi olduğumuz ve bize küçük şeyler gibi görünen şeylerin ne denli değerli olduğunu anladık. Pek çoğumuz değersiz gibi görülen şeylerin ulaşılamayınca ne kadar değer kazandığını da bu süreçte anladık.

İş yaşamı  ve aile dışında sizi ruhen besleyen geliştiren şeyler neler? Boş zamanlarınızda en çok ne yapmaktan keyif alırsınız?
Belki size fazla gelecek ama beni besleyen tek şey tutku ve başarı! Yani benim hobim de, ruhumu besleyen şey de işim.
 
İş ya da özel yaşamınızda kendinize örnek aldığınız biri var mı? Onun yaşama karşı duruşu, hayatı algılayışı ve değerleri sizin yaşamınızı şekillendirmenize ne yönde katkı sağladı?
Açıkçası örnek aldığım biri var diyemem. Yaşamımı şekillendiren şeyler zaman içindeki kendi tecrübelerim ve yaşanmışlıklarım oldu. Elbette yıllar içerisinde duruşu ve değerleri ile dikkatimi çeken birileri olmuştur. Fakat benim yaşadıklarım bana özel dolayısıyla kendi çizgimde yürümek benim için en doğru olandı.

Fotoğraf galerisi

Yorum yapmak için lütfen üye olunuz