16 Temmuz 2021

E-ticaret satışlarınızı artıracak 8 taktik

Pandemiyle birlikte tercih edilirliği daha da artan e-ticaret, modern yaşamın olmazsa olmazlarından biri haline geldi. Haliyle varlığını devam ettirmek ve rekabette fark yaratmak isteyen işletmeler için de bu alanda varlık göstermek bir zorunluluk olmaya başladı. Ancak tüm işletmeler planlarına e-ticareti de ekleyince pastadan pay kapmak her geçen gün daha da zorlaştı. Marka bilinirliğini artırmak, online reklam servislerini kullanmak gibi başarıya etki eden bilindik faktörlerin yanı sıra e-ticaret satışlarını artırmanıza yardımcı olacak 8 taktiği sizler için derledik.

1. Satın almayı kolaylaştırın
Müşteri deneyimi ve satışın başlangıcı ve vitrininiz web sitenizdir. İyi tasarlanmış bir site her işin başlangıcıdır. Değer teklifi eksikliği, iyi ürün açıklamaları yazmamak ve kullanımı zor bir navigasyon sistemi güven vermeyen ve satın almayı zorlaştıran unsurlardır. Ürünlerinizi düzgün bir şekilde bölümlere ayırdığınızdan veya bir sayfaya çok fazla ürün koymadığınızdan emin olun. Kullanıcı deneyimini artırmak ve tüketicileri web sitenizde daha fazla tutmanız da geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olur. Site navigasyonunuz, ziyaretçilerin sitenizi daha rahat gezmelerini ve aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlar. Bu sebeple de sade ve anlaşılır; kolay bir navigasyon ve kategorizasyon sistemi kurmanız, tüketicilerin sitenizdeki ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

2. Sosyal medyayı kullanın
Sosyal medya, e-ticaret satış artırma yöntemlerinden biri. Müşterilerinizle iletişim halinde olabilir ve hatta onları daha iyi anlayabilirsiniz. Sosyal medyayı, markanız için faydalı olabilecek her açıdan kullanmaya çalışın. Hakkınızda yazılan kötü yorumları dikkate alın ve bazen de onlara samimi cevaplar vermeye çalışın. Müşterilerinizle ilgilendiğinizi gösterin. Markanızı olabilecek en iyi ve net şekilde tanıtın. Instagram, e-ticaret satış artırma yöntemleri arasında çok önemli bir mecra. Facebook da Türkiye’de en geniş kitleye ulaşabilen bir platform. Düzenli paylaşımlar ve müşterinizle doğrudan iletişim kurma olanağıyla bu mecrayı ıskalamayın. Reklamları kullanarak takipçilerinizi artırın ve bu alana önem verin.

3. SEO çalışmalarına öncelik verin
Web sitenizin arama motoru sonuçlarında daha iyi bir pozisyona gelmesi için yapılan çalışmalar bütününe SEO yani arama motoru optimizasyonu deniyor. Bu çalışmayla ayda binlerce kişiye ulaşmak mümkün. Yapılan araştırmalara göre satın alma kararlarının yüzde 93’ü bir Google aramasıyla başlıyor. Herhangi bir ürün almadan önce, o ürünle ilgili modellere ve fiyatlara Google üzerinden yaptığımız arama sonuçlarını değerlendirerek ulaşıyoruz. Google arama sonuçlarında e-ticaret sitenizin ilk sayfada yer alıyor olması, sitenizi ayda binlerce ilgili potansiyel müşterinin ziyaret etmesini sağlar. Google ilk sayfada yer almak, hem markanızın bilinirliğini artırır hem de ürünlerinizi arayan hedef kitlenize doğrudan erişebilirsiniz.

4. Kargoyla ilgili detaylı bilgiler
stenen tarihte kargo teslimatı yapmak sizi rakiplerinizden bir adım öne çıkarabilir. Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isterler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğiniz ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır. Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar.

5. Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın
Kayıt zorunluluğu pek çok e-ticaret müşterisi için caydırıcı bir unsur. Gerek işlemin uzun sürmesi gerekse de kullanıcıların bilgilerini paylaşmayı güvenli bulmaması nedeniyle çoğunlukla alışverişten vazgeçmeye sebep olabilir. Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

6. Isı haritaları kullanın
Web sitenizi ziyaret edenlerin trafiğini ve eğilimlerini takip etmek de çok önemli. Isı haritasıyla, e-ticarette satış artırma olasılıklarını yükseltebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin, sitenizde geçirdiği süreyi, tıkladığı alanları ve en sık girdiği sayfaları tespit edebilirsiniz. Bunları size gösteren bazı uygulamalar mevcut. Bunlar sayesinde, ziyaretçilerinizin sitenizde nelerden hoşlandığını veya hoşlanmadığını kolayca görebilirsiniz. Öte yandan, kullanıcıların sitenize nereden geldiğini, hangi mecradan görüp tıkladığını görebilirsiniz. Bu bilgilerle, odaklanmanız gereken mecrayı bulabilir ve o alana yoğunlaşabilirsiniz. Bu da sizi boşa gidecek birçok çabadan kurtarıp gözünüzü doğru yere çevirmenizi kolaylaştırır.

7. Alışveriş sepetlerine el atın
Sepette ürün bırakmak alışveriş siteleri kullanıcılarının en yaygın alışkanlıklardan biri. Bazı kullanıcılar, sepetlerindeki ürünleri satın almadan siteden ayrılır. Bunun birçok sebebi olabilir. Mesela aynı ürünü başka bir sitede daha ucuza bulmuş olabilir veya kargo gibi ek ücretleri işlemin sonunda gördüğü için vazgeçmiş olabilir. Bu tarz durumlarda müşterinizi kaybetmemek için onlara sepetteki ürünlerini hatırlatmayı deneyebilirsiniz. Hatırlatıcı e-postalarla kendinizi ve ürünleri hatırlatmak bir yöntem. E-postalarda özel indirim kodları göndererek satın almayı teşvik etmek ya da benzer ürünleri önermek gibi yöntemler deneyebilirsiniz. Dikkat çekici tasarımlar ve başlıklar kullanarak ziyaretçinizi geri kazanabilirsiniz.

8. Tekrar satış için e-posta kullanın
Sadık müşteri kitlesini elinizde tutmak bir kere satın alma yapmış müşteriyi sadık hale getirmek her satış kanalında olduğu gibi e-ticarette de satış artırıcı önemli bir taktik. Markanızı müşterilerinize belli aralıklarla tekrar hatırlatmalısınız. Mevcut müşterilerinizden yinelenen satışlar almak için e-posta pazarlaması yapmak çok kritik. Kişiselleştirilmiş e-posta’lar, ürün değerlendirmeleri, hedef kitleye özel düzenlenen kampanyalar ile satışlarınızı mevcut müşteri kitleniz üzerinden katlayabilirsiniz.