05 Ağustos 2024

“Yeni iş modellerimizle ilk tercih edilen çözüm ortağı oluyoruz”

Türkiye’nin en büyük B2B satış ve dağıtım şirketi olan Düzey’in Genel Müdürü Arif Varolan ile şirketin faaliyetleri, vizyonu ve gelecek hedeflerini konuştuk.

1975 yılında Koç Holding’in ikinci ticari şirketi olarak kurulan Düzey, Türkiye’de sektöre yön veren markaları sevenleriyle buluşturma vizyonuyla hikâyesini ilk günkü tutkuyla devam ettiriyor. Deneyimi ve sürekli geliştirdiği yenilikçi fikirleri ile hedefleri doğrultusunda ilerleyen Düzey; ulusal ve uluslararası birçok değerli markaya; teknolojik altyapısı, alanında uzmanlaşmış profesyonel ekipleri ve Koç Holding bünyesinde yer almanın kazandırdığı güvenilir şirket kimliği ile yol gösterici bir hizmet anlayışı sunuyor.

Yarım asra ulaşan tecrübesi ve dijitalleşen süreçlere kusursuz uyum sağlayan iş modeli ile Türkiye’nin en sevilen markalarını tüketiciyle buluşturmaya devam eden Düzey’in Genel Müdürü Arif Varolan ile şirketin dününü, bugününü ve yarınını konuştuk.

Koç Holding’in hızlı tüketim grubundaki en büyük satış ve dağıtım şirketi Düzey’in faaliyet alanlarından ve hizmetlerinden bahseder misiniz?

Türkiye’nin en büyük satış ve dağıtım şirketi Düzey olarak 1975 yılından beri en sevilen markaları sevenleriyle buluşturuyoruz. Geniş dağıtım ağımız ve kendimize özgü geliştirdiğimiz iş modellerimizle, en küçük bakkaldan en büyük markete kadar portföyümüzdeki markaların satış ve dağıtımını gerçekleştiriyoruz. Değişen teknolojiye ve dijitalleşen süreçlere uyum sağlayan iş modelimiz, güçlü dijital alt yapımız, veriye dayalı modelleme tekniklerimiz ve çoklu marka dağıtım kabiliyetimizle Türkiye’nin her yerinde 200.000’e yakın noktaya ulaşıyoruz.

Değişen teknoloji ve dijitalleşen süreçlere yönelik olarak geliştirmiş olduğunuz Dinamik Rota Optimizasyonu yazılımı hakkında bilgi verir misiniz?

Satış ve dağıtımını gerçekleştirdiğimiz markalarımızın değişen ihtiyaçlarına daha hızlı cevap vermek adına geliştirdiğimiz Dinamik Rota Optimizasyonu sistemi ile matematiksel optimizasyon ve makine öğrenimi teknikleri kullanılarak markalarımızın dağıtım ihtiyaçlarına hızlı ve doğru cevaplar vererek ihtiyaçlarını kolaylıkla gideriyoruz. Bu sayede günlük mikro dağıtım operasyonumuzu sabit rotalar üzerinden değil, dinamik olarak en yüksek müşteri servis seviyesinde planlıyoruz. Aldığımız siparişleri en kısa sürede müşterilerimize teslim etmemizi sağlayan bu algoritma ile araç sayımızı optimize ederken, tükettiğimiz yakıt miktarını azaltarak çevremizi korumaya özen gösteriyoruz. Bunun dışında müşteri ve satış noktası odaklı geliştirdiğimiz algoritmalarımız ile saha ekiplerimize karar destek sistemleri sunuyoruz. Satış noktasında doğru ürünleri doğru miktarda satıyor, satışları artırırken, iade riskini ve zaman kayıplarını azaltıyoruz. Sektörün geleceğine liderlik eden iş stratejilerimizi dijital dönüşümle geliştiriyoruz.

Dijital bir platform olma hedefiniz doğrultusunda başka ne tür projeleriniz var? Ve bu kapsamda hedefleriniz nelerdir?

Düzey, dijital bir platform olma hedefi doğrultusunda projelerine ara vermeden devam ediyor. Bunun bir diğer örneği ise Dinamik Rota Optimizasyonu projemiz gibi önem verdiğimiz ve B2B kanalı için tasarlamış olduğumuz Düzey Market projemiz. 2023 yılında hayata geçirdiğimiz projemiz sayesinde, B2B alanında uçtan uca teknolojik bir altyapı kurduk. Bu projemiz kapsamında geleneksel kanalda dijital bir alışveriş deneyimi sunarak, özellikle bakkal tarafında yeni bir alışveriş alışkanlığı geliştirmeyi hedefliyoruz. Çalışmalarına devam ettiğimiz COR: Sipariş Öneri Motoru ile hem sahada çalışan satış ekiplerimize hem de B2B üzerinden müşterilerimize ürün sipariş önerileri sunarak, doğru ürünlere yönlendirerek satış artışı ve sahada zamanı efektif kullandırmak hedefindeyiz. Tüm bu çıktılarla ilerlediğimiz bu yolda amacımız ise bu alanda hızlı tüketim sektörünün B2B tarafında en büyük pazaryeri platformu olmak. Sipariş Öneri Motoru kapsamında B2B müşterilerinin kendilerine sunulan ürün veya ürün sepeti önerileri sayesinde doğru ürünleri kolay bir şekilde sipariş etmelerine olanak tanıyarak süreci pratik hâle getirmeyi ve müşterilerimizin memnuniyetini iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu memnuniyet sayesinde iade taleplerini azaltarak, şirketimize olan güveni pekiştirmek en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor. Hem güven hem operasyon endeksli bu proje sayesinde şirketimizin genel mali performansını da aynı doğrultuda artıracağımızı düşünüyoruz. Düzey için 2024 yılının en önemli projelerinden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Finansal kuruluşları tek platformda buluşturan ticaret finansmanı FaturaLab ile gerçekleştirmiş olduğunuz iş birliğinin detaylarını öğrenebilir miyiz?

Tabii. Düzey olarak finansal süreçlerimizi güvenilir ve etkin yöntemler sunan finansman platformu FaturaLab’e emanet ettik. Geçen sene ilerlettiğimiz bu iş birliği sayesinde işletmemizin sermayesini daha etkin yöntemlerle sunmak için alternatifler üreterek, aynı zamanda tedarikçilerimize erken tahsilat imkânı sağlıyoruz. Bu sayede işletme sermayemizi piyasa koşullarına göre konumlandırarak, etkin olarak yönetebiliyoruz.

1975 yılında Koç Holding bünyesinde kurulan ikinci şirket olarak, Koç Topluluğu’nun önemli bir üyesi olmanın ne gibi ayrıcalıkları var?

Koç Holding, tüketiclerin nezdinde en köklü ve en güvenilir marka konumunda yer almakta. Biz bu güven ve köklü bağları temel alarak kurulmuş olan Düzey markamızı 1975 yılından beri büyütmeye ve geliştirmeye devam ediyoruz. Düzey’in Koç Holding bünyesinde yer alması; şirketin güçlü bir kurumsal destek ve rekabet avantajı elde etmesini sağlıyor. Bu ayrıcalıklar sayesinde şirketimiz sürdürülebilir büyüme ve başarı elde ediyor.

Pazara giriş yaptığınız bakliyat markanız Ekin’den söz etmek isteriz. İlk adımlarını 1986 yılında atmış olduğunuz markayı geçtiğimiz yıl yeniden piyasaya sundunuz. Bize Ekin’in hikâyesinden ve hedeflerinden bahseder misiniz?

Ekin pazarlama faaliyetlerine 1986 yılında başlamış ve bakliyat kategorisinde piyasaya sunulmuş bir Düzey markası. Bizler Düzey olarak satış ve dağıtımdaki konumumuzu ve gücümüzü kullanarak temeli sağlam atılmış olan Ekin markamızı tekrardan piyasaya sunduk. Son olarak erişte ürünümüzle raflarda yerini alan markamız, toplamda 10 farklı ürünüyle kategoride kendine yer edinmiş bulunuyor. İlk adımlarını orta ölçekli bakkal ve marketlerde başlattığımız markamızı 2024 yılbaşı itibariyle Migros ile yıllardır var olan iş birliklerimizin çıktısı olarak, 5M Migroslar’da da konumlandırmış bulunuyoruz. Tüketicimizin bizlere her noktadan ulaşması için çalışıyor; satış ve dağıtım dışında pazarlama faaliyetlerimizi de bu paralelde yürütüyoruz. Sosyal medya hesaplarımızı aktif olarak yönetiyor ve tüketicimize ürünlerimizi bizzat deneyimlemeye davet ediyoruz. Bunun yanı sıra Ev Dışı Tüketim alanında önemli müşterilerimizden biri olan USLA (Uluslararası Servis ve Lezzet Akademisi) ile güzel bir iş birliği yaparak Ekin ürünlerimizi Usla Dükkân alanında satışa sunduk. Bu tarz faaliyetlerimizi 2024 yılında da devam ettireceğiz.

2023 yılında faaliyetlerine başlamış olduğunuz Openbox markanızın büyüme hikayesinden ve yeni yıl hedeflerinden bahsedebilir misiniz?

Openbox adı altında kurduğumuz markamız, portföyümüzde yer alan ürünleri daha fazla kişiye ulaştırmayı hedefleyen bir marka olarak doğdu. Markamızın hizmetlerinin temelinde, tüketicilerimizin 7/24 ulaşabilecekleri Otomat Sistemleri ve tüketim sektörüne yeni bir soluk getiren insansız mikro market var. 2024 ilk çeyrek itibarıyla yaklaşık 1100 adede ulaştığımız otomatlarımız, tüketicilere soğuk sandviçlerden sağlıklı atıştırmalıklara, hazır yiyeceklerden soğuk içeceklere kadar birçok farklı ürüne istedikleri her an ulaşım imkânı sağlıyor. Bunun dışında bahsettiğimiz bir diğer iş kolumuz, insansız market deneyimi sunan Openbox Mikro Market projemizle ise ofislerden alışveriş merkezlerine, hastanelerden spor salonlarına kadar geniş bir yelpazede konumlandırma sağlayarak hedef kitlemizi büyütmeyi amaçlıyoruz. İlk olarak 2023 yılında Çamlıca İş Merkezi’nde hayata geçen Openbox Mikro Market; yakın zamanda Galataport PwC’de de kuruldu. 2024 yılında hem otomat sayımızı hem insansız mikro market alanlarımızı daha fazla genişleterek, tüketicilerimizle buluşmaya devam edeceğiz.