22 Mayıs 2025

Yeni dijital gerçeklik: Şarj kaygısı

Yeni bir araştırma, insanların telefon şarjı yüzde 38'e düştüğünde endişelenmeye başladığını ortaya koyuyor. Özellikle genç kullanıcılar, batarya seviyesi yüzde 50'nin altına inmeden huzursuz olurken, bazıları ise şarj tamamen bitene dek panik yaşamıyor.

Günümüzde cep telefonları hayatın ayrılmaz bir parçası. Telefonların batarya seviyeleri ise adeta psikolojimizi belirleyen bir unsur hâline gelmiş durumda. Yapılan yeni bir araştırma, Amerikalıların telefon şarjı yüzde 38’e düştüğünde paniklemeye başladığını ortaya koydu.

Talker Research tarafından gerçekleştirilen ve 2 bin Amerikalının katıldığı anket çalışması, kullanıcıların ne zaman şarj arayışına girdiklerini ya da endişe duymaya başladıklarını inceledi. Araştırmanın sonucuna göre, Amerikalıların büyük bir kısmı telefonlarının şarjı daha yüzde 40 seviyesindeyken kaygılanmaya başlıyor.

GENÇLER ŞARJ KONUSUNDA DAHA HASSAS

Araştırma, yaş grupları arasında dikkat çekici farklar olduğunu da ortaya koyuyor. Z kuşağı (yüzde 44) ve Y kuşağı (yüzde 43), batarya seviyesi daha %50’ye bile gelmeden huzursuzlanmaya başlıyor. X kuşağı için bu eşik yüzde 38 iken, en rahat grup olarak dikkat çeken baby boomer kuşağı ancak yüzde 34 seviyesine gelindiğinde şarj arayışına giriyor. Bu durum, teknolojiyle büyüyen genç nesillerin dijital bağlantıya olan bağımlılığının bir yansıması olarak yorumlanıyor.

Araştırmaya göre her sekiz Amerikalıdan biri (yüzde 13), batarya seviyesi yüzde 10’un altına düşene kadar endişe etmiyor. Yani bir kesim kullanıcı, telefonları kapanmaya ramak kalana kadar rahat davranabiliyor. Ancak buna karşın, katılımcıların yüzde 24’ü batarya seviyesi yüzde 50’yi görmeden paniklemeye başlıyor.

Araştırmada dikkat çeken bir diğer unsur ise kullanıcıların batarya durumunu nasıl takip ettikleriyle ilgili. Katılımcıların yüzde 61’i, telefon ekranında şarj yüzdesini sayısal olarak göstermeyi tercih ediyor. Geriye kalan yüzde 39 ise yalnızca batarya simgesine bakarak şarj durumunu tahmin etmeye çalışıyor. Bu tercihin, bireylerin detaycılığı ya da rahatlığı hakkında fikir verebileceği belirtiliyor.

YENİ DİJİTAL GERÇEKLİK ŞARJ KAYGISI

Batarya bitme korkusu, özellikle sürekli çevrimiçi olma ihtiyacı hisseden bireylerde ciddi bir stres kaynağına dönüşmüş durumda. İş, sosyal medya, ulaşım ve hatta sağlık hizmetlerine ulaşım gibi birçok önemli işlevi üstlenen akıllı telefonların şarjsız kalması, artık birçok kişi için “bağlantısız kalmak” anlamına geliyor. Dolayısıyla telefonun şarj göstergesi yalnızca bir sayıdan ibaret değil; aynı zamanda bireyin dijital dünyayla bağının ne kadar süre daha süreceğinin de bir göstergesi.