21 Kasım 2024

"Beko bayisi olmam, Kadın Bayi Projesi sayesinde gerçek oldu"

Ekonomide kadın temsilini artırmak amacıyla yola çıkan Beko, “Kadının İşi, Gücü” projesi ile bugüne kadar pek çok kadının kendi işinin patronu olmasına destek oldu. O kadınlardan biri de Fatma Gülbahar Coşgun...

2001 yılında çalışmaya başladığı Koç Grubu'nda 2021 yılında kendi mağazasını açarak Beko bayisi olan Fatma Gülbahar Coşgun; Beko’nun tüketici güvenini kazanmış, tercih edilirliği yüksek bir marka olmasının işlerine de olumlu yansıdığını belirterek “Koç Topluluğu'nun bir parçası olmak bize güven, prestij, güç duygularının en üst seviyesini yaşatıyor” diyor. Fatma Gülbahar Coşgun ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Kısaca sizi tanıyabilir miyiz? Koç Grubu ile kaç yıldır çalışıyorsunuz?  

Adım Fatma Gülbahar Coşgun. 45 yaşındayım. İşletme mezunuyum. Evli ve 2 çocuk annesiyim. Koç Grubu ile tanışmam 2000 yılında oldu. Aynı yıl Koç Grubu çatısı altında farklı bir markada çalışmaya başladım.

2021 yılına geldiğimizde ise Beko bayisi olarak kendi mağazamı açtım. Beko bayisi olmak iş hayatımda yeni bir dönemin başlangıcı oldu.

Beko bayisi olmaya nasıl karar verdiniz?

Beko’nun “Kadın Bayi” projesi, bu kararı almamda çok büyük etkisi oldu. Bu süreçte eşimin ve ailemin manevi desteğini aldım. Severek yaptığım işi, şimdi çok daha güçlü bir şekilde kendi işim olarak devam ettiriyorum.  

Kaç kişilik bir ekiple çalışıyorsunuz? Ekibinizde kadın ve erkek çalışan oranı nasıl? Kadın istihdamı konusunda düşüncelerinizi alabilir miyiz?

Benimle birlikte çalışan bir kadın personelim bulunuyor. Dolayısıyla iki kişilik bir ekibiz. Kadınların her alanda başarılı olacağını düşünüyorum. Bu nedenle kadın istihdamını her zaman destekliyorum ve desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca, kadına karşı pozitif ayrımcılığın da büyük bir güç olduğuna inanıyorum.

Bayi olarak, müşteri iletişimi konusunda nasıl bir yaklaşım sergiliyorsunuz? Ekibinizin bu konuda özellikle dikkat ettiği konular ve uygulamalar var mıdır?

Müşterilerimize daima samimiyeti, hoşgörüyü ve güven duygusunu hissettirmeye çalışıyoruz. Çünkü müşterilerimiz için güven duygusu çok önemli. Personelim de ben de buna çok önem veriyoruz. Müşterilerimizden “Size güvendiğimiz için burayı tercih ettik” cümlesini duymak bizi son derece motive ediyor.



Koç Topluluğu'na ait markanın bayiliğini yapmanın size sağladığı avantajlar olduğunu düşünüyor musunuz?

Koç Topluluğu'na ait bir markanın bayisi olmak öncelikle çok gurur verici. Kendimi şanslı hissediyorum.
Koç Grubu'nun ve Beko markasının bilinirlik ve memnuniyet konusunda toplumda çok büyük bir karşılığı var. Böyle büyük bir topluluğun üyesi olmak büyük avantaj. Dolayısıyla da işlerimizi de olumlu yönde etkiliyor.

Kurum kültürü ve çalışma prensipleri konusunda örnek kurumlardan biri olan Koç Topluluğu’nun bir parçası olmak sizin için ne ifade ediyor?

Koç Topluluğu'nun bir parçası olmak bize güven, prestij, güç duygularının en üst seviyesini yaşatıyor.

Beyaz eşya bayisi olmanın keyifli ve zor yanları nelerdir?  

Şayet işinizi seviyorsanız ve özverili çalışıyorsanız beyaz eşya bayisi olmak gerçekten keyifli bir iş. Ayrıca ürün yelpazemizin geniş olması ve her gruba hitap ediyor olmak  işimizi kolaylaştıran bir faktör. Diğer taraftan sürekli insanlarla iletişimde olmak enerjinizi daima yüksek tutuyor.

Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda en doğru ürünü satın alıp memnun bir şekilde mağazamızdan ayrıldığını görmek  işinize daha fazla bağlıyor.

Diğer taraftan işimizin keyifli kadar zor yanları da oluyor. Sonuçta herkesi her zaman memnun edemeyebiliyorsunuz. Sabrınız ve enerjiniz tükenebiliyor. Kendi işinizi yapmanız sizi zaman açısından yorduğu için bazen aile hayatınıza çocuklarınıza ayırmanız gereken vakit daralıyor. Kendinizi her şeye yetişebilmek için mecbur hissediyorsunuz.

Beko, beyaz eşya pazarının en çok tercih edilen markalardan biri. Tüketicinin Beko markasına ilgisini siz nasıl değerlendiriyorsunuz?

Beko markasına en fazla ilgi duyan tüketici grubu arasında uzun süre ürünleri kullandığı için markayı tanıyan, tecrübe sahibi müşterilerin yanı sıra araştırmacı, yeniliğe açık bir kesim de dikkat çekiyor.

Yani, 20-25 yıl Beko kullanmış çok memnun müşterilerimizin yanı sıra Beko markasını hiç kullanmamış, araştırmalardan hareketle mağazamıza gelen müşterilerimiz de oluyor.

Ayrıca, Beko ürünlerinin mevcut teknolojinin hep ilerisinde olması, yeni çıkan bir ürünün markamızda bulabilmesi bize olan ilgiyi artırıyor.

Sürdürülebilirlik kavramı artık yaşamın her alanında. Dolayısıyla, artık ürünler teknolojinin olanakları sayesinde daha az enerji ve su tükettiği için daha çevreci ve daha verimli. Beko markalı ürünleri bu anlamda değerlendirecek olursanız ne söylersiniz?

Beko, sürdürülebilirlik alanında yapmış olduğu çalışmalarla kendini dünya çapında ispat etmiş bir marka.  Sürdürülebilir ürünleri sayesinde Beko, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılamak için daha çevreci ve daha verimli bir marka haline gelmiştir. Beko ürünlerinin hem teknolojik hem de tasarruf odaklı üretildiğini düşünüyorum.   

Tüketicilerin yeni nesil; daha çevreci ve verimli ürünlere olan talebi nasıl? Beko markası özelinde tüketicinin bakış açısını ve en çok tercih edilen ürünleri anlatır mısınız?

Tüketiciler artık teknoloji ile çok daha fazla iç içe yaşıyor. Bu durum beyaz eşya taleplerinin de yeni teknolojiye uygun ürünlerden olmasına neden oluyor.

Beko’da bu ihtiyaçlara cevap verecek ürünlerin olması bizi tercih etmelerinin en önemi nedeni.

HomeWhiz, yapay zekâ, ironfinish gibi teknolojiler artık mağazamıza gelen müşteriler tarafından sıklıkla soruluyor. Örneğin kurutma makinalarımızda ironfinish teknolojisi yani giyime hazır programı olan ürünler son zamanlarda müşteriler tarafından çokça tercih ediliyor.

Satış grafiklerinden hareketle, 2024 yılını hem firmanız hem de sektörel açıdan değerlendirir misiniz? 2025 yılı için beklentilerinizden kısaca bahseder misiniz?

Ekonomik belirsizliklerin olduğu 2024 yılında tüketicinin alım gücünün düşmesi, bizim satışlarımızı da olumsuz etkiledi. Bu nedenle tüketiciler bozulan eşyalarını hemen yenilemek yerine “gittiği yere kadar gitsin” mantığı ile az masrafla tamir ettirme yolunu seçti.

2025 yılının bu tür sıkıntılardan uzak, daha verimli bir yıl olacağını ümit ediyorum.

Bağlı olduğunuz Koç Topluluğu'na iletmek istediğiniz mesajınız var mıdır?

Öncelikle Beko “Kadın Bayi” projesi ile kadına vermiş olduğu değer ve destekleri için Koç Topluluğu'na ve ayrıca, benim de kendi mağazamı açarak Beko bayi olma sürecimde destek olan tüm yöneticilerime çok teşekkür ediyorum.