16 Aralık 2024

"Koç Topluluğu'nda bulunmak bir ailenin parçası olmak gibi"

İş insanı Atakan Akdemir, 5 yıldır Arçelik bayisi olarak Edirneliler'e hizmet veriyor. Arçelik bayilerinin, bulundukları şehirlerin güvenilir ve öncü iş insanları olduklarını gözlemlediğini anlatan Akdemir, “Arçelik bayisi olmayı bu nedenle tercih ettim. Arçelik bayi olmak bana lider olmayı, güvenilir olmayı, ülkesini seven ve insanlar tarafından sevilen olmayı ifade ediyor” dedi.

Atakan Akdemir, sorularımızı cevapladı.

Kısaca sizi tanıyabilir miyiz? Akdemirler DTM olarak kaç yıldır Arçelik bayi olarak faaliyet gösteriyorsunuz?

Yıldız Teknik Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunuyum. 14 yıldır iş hayatındayım. Arçelik bayiliğine 2020 yılında başladım. 5 yıldır Edirne halkını Arçelik ürünleri ile buluşturuyorum. Evliyim. 9 ve 4 yaşlarında 2 kız çocuğu babasıyım.

Koç Topluluğu ile tanışmanız ve Arçelik bayisi olmaya karar vermeniz nasıl oldu? Hikayenizi kısaca anlatır mısınız?

Arçelik bayiliğinden önce, iş arkadaşlarımla aileden gelen ticari hayatı devam ettiriyorduk. Mobilya ve tamamlayıcı unsur olarak beyaz eşya satışı yapıyorduk. Ancak ürün ve hizmet kalitesi konusunda müşterilerimizin beklediği tatminini sağlayamıyorduk. Bu nedenle farklı marka arayışına girdik. Bu süreçte de Arçelik ile tanışmak nasip oldu.

Koç Topluluğu değerlerinin ve iş yapış şeklinin bizim prensiplerimiz ile tam olarak örtüşmesinden dolayı hemen diğer işlerimizi tasfiye etmeye başlayarak işe koyulduk. 2020 yılında Edirne’de Arçelik bayrağını taşımaya başladık.  

Neden Arçelik markasını tercih ettiniz? Arçelik bayisi olmak sizin için ne ifade ediyor?

Arçelik, sektörümüzün geçmişten günümüze lider markası olmuştur. Tüketicinin gözünde her yıl beyaz eşya kategorisinde ‘Love Mark’ seçilmesi bir tesadüf değildir. Bunun yanında gözlemlerim Arçelik bayilerinin, bulundukları şehirlerin güvenilir ve öncü iş insanları olduklarını bana gösterdi. Bu nedenle Arçelik bayiliğini tercih ettim.  Arçelik bayi olmak bana lider olmayı, güvenilir olmayı, ülkesini seven ve insanlar tarafından sevilen olmayı ifade ediyor.

Kaç kişilik ekiple çalışıyorsunuz? Kadın istihdamınızın oranı nedir?

10’u kadın çalışan olmak üzere 19 kişilik bir ekibimiz var.

Koç Topluluğu’na bağlı bir markanın bayisi olmak size ne tür kolaylıklar sağlıyor? Koç Topluluğu içerisinde yer almanın ayrıcalıklarını anlatabilir misiniz?

Türkiye’nin en köklü topluluğunun bir parçası olmak her alanda kolaylıklarını da beraberinde getiriyor. Öncelikli olarak hedef kitlemiz olan tüketicilerin gözünde Koç Topluluğu'nun imajı çok yüksek. Böylelikle onlara ulaşmamız kolaylaşıyor.

Müşterilerimizin tamamı markamızın kalitesini bilerek mağazalarımıza geliyor. Bu güveni Koç Topluluğu'nun verdiği imaj sağlıyor.

Diğer taraftan ticaretimizi gerçekleştirirken beraber çalıştığımız kurumlar, kuruluşlar, bankalar gibi çok çeşitli partnerlerimiz oluyor. Koç Topluluğu'nun geçmişten bugüne sağlamış olduğu itibar burada bizlere büyük katkılar sağlıyor. Büyük bir ailenin parçası olduğumuzu oturduğumuz her masada hissediyoruz.

Son olarak Koç Topluluğu'nun kendi içerisinde sağladığı kolaylıklar oluyor. Örnek vermek gerekirse ‘Bayim Güvende’ sistemine dahil olarak işimizi ve kendimizi güvence altına almamız istendi. Bizi bizden önce düşünerek manevi desteklerinin yanında poliçelerimize maddi destekte verildi. Başka bir örnek olarak çalışanlarımızın da bu tarz kolaylıklardan faydalanması hedeflendi ve ‘Koç Ailem’ sistemine dahil olmaları sağlandı. Sonuç olarak Koç Topluluğu'nun sağladığı kolaylıkları çalışanlarımız dahil hayatımızın her anında yaşıyoruz.

Müşteri ilişkileri konusunda nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Müşteri ilişkileri en önem verdiğimiz konularımızdan biridir. Akdemirler DTM olarak viral pazarlamanın perakendecilikte halen çok etkin bir rol oynadığını düşünüyoruz. Mağazalarımızdan memnun ayrılan müşterilerimizin çevresindeki insanlara bizi tavsiye ederek yönlendirdiğini çok görüyoruz. Tavsiye üzerine gelen birisine hizmet edip onunda çevresini kazanmak için verdiğimiz çabanın sonucunu kar topu gibi başlayıp çığ gibi büyüyen müşteri portföyümüzden anlıyoruz. Müşteri memnuniyeti satış öncesinden başlayan fakat satış sonrası dahi bitmeyen bir süreç. Müşterilerimizin bu sürecin her anında yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz. Koç Topluluğu çatısı altında olmakta güçlü servis ağının faydalarından yararlanmamızı sağlıyor. Koç Topluluğu'nun kurumsallığı ile gelen güven ve hizmet ağı bizim müşteri memnuniyetine ulaşan süreçlerimizi kolaylaştırıyor.

Arçelik, hem yurt içinde hem yurt dışında marka bilinirliği ve güveni en yüksek markalardan biri. Tüketicinin Arçelik’e ilgisine dair sizin gözlemleriniz nasıl?

Mağazalarımızı ziyaret eden yerli, yabancı müşterilerimizin tamamı Arçelik markasını tanıyarak geliyor. Bir çoğu daha önce ürünlerimizi deneyimlemiş kişiler oluyor. Markamız tüketiciler tarafından çok seviliyor.  Markamızın en dikkat çekici ve diğer markalardan bizi ayıran farkının toplumun her kesiminden insana dokunabilir çeşitlilikte ürün içermesi olduğunu düşünüyorum. Böylece her yaş grubuna, her gelir düzeyine hitap ederek tüketicilerin ilgisini çekebildiği, aradığı ürünü bulabildiği Arçelik markasına ilginin toplandığını düşünüyorum.

Sürdürülebilirlik artık hem markaların hem de tüketicilerin benimsediği bir kavram. Arçelik’in yeni nesil ürünlerine karşı tüketici algısı sizce ne düzeyde. Arçelik bu konuda kendini yeterince anlatabiliyor mu? Bayi olarak sizin sürdürülebilirlik çalışmalarınız var mıdır?

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu’nun önderliğinde şirketimizin sürdürülebilirlik yolculuğunu yakından takip ediyorum. Her sene yayınlanan şirketimizin sürdürülebilirlik raporlarından ve bu konuda dünyada örnek gösterilen bir marka olmasından gurur duyuyorum. Arçelik’in yeni nesil ürünlerinin tüketiciler tarafındaki algısının daha tam anlamı ile yeterli seviyede olduğunu düşünmüyorum. Toplum olarak bu konuda gidilecek çok yolumuz olduğunu düşünüyorum. Yeni nesil ürünlerimizi Edirne Merkez mağazamızın özellikle giriş kısmına yerleştirdik. Tüketicilerimizin, Arçelik markası olarak bu konuya verdiğimiz önemi anlamalarını ve ürünlerimizin bilinilirliğini arttırmak istiyoruz.  Kendi mağazamızın enerjisini güneş panelleri ile üretmek üzerine projemiz var. En kısa zamanda hayata geçirmek istiyoruz.  

Kadın çalışan sayımızı yüzde 50’nin üzerine çıkartarak kadının ekosistemimizdeki yerini arttırdığımızı düşünüyorum. Gezegenimiz, toplumumuz ve işimiz için sürdürülebilirlik hedeflerine odaklanıyoruz.



Tüketiciler Arçelik markası altında en çok hangi ürünleri tercih ediyor? Bu ürünlerin özelliklerini kısaca anlatır mısınız?

Bu yıl ilk üç adetli satışımız olan ürünler; çamaşır makinesi olarak 9100dmx 9kg 1000 devir yorgan yıkama programlı çamaşır makinesi. Kurutucu makinesi 900 kmx 9 kg A++ enerji sınıfı.  Bulaşık makinesi 6444 4 programlı beyaz renk 30 dk kısa yıkma programı.

Sizce beyaz eşya sektöründe gelecekte nasıl ürünler olacak? Bu konuda öngörülerinizi paylaşır mısınız?

Teknolojinin gidiş seyrine bakarsak yapay zekanın hayatımızın her alanına girecek hızda büyüdüğünü görüyorum. Beyaz eşya sektörüde bu gelişimden payını alacaktır. Arçelik olarak bu yıl otonom bir çamaşır makinesi modelimiz gamımıza girmişti. Bu tarz ürünlerin AI teknolojisi ile entegre olup artacağını düşünüyorum.

2024 yılı beyaz eşya sektörü için nasıl bir yıl oldu? 2025 için beklentileriniz nasıl?

2024 yılı bizim için adetsel ve cirosal büyümelerimizin gerçekleştiği fakat süreci yönetmenin zor olduğu bir yıldı. Şirketimizin kampanyalarını doğru yer ve doğru zamanda kurgulaması ile perakende satışlarımızı geliştirebildik. Ödero sistemi bu kısıtlı ortam içinde bizlere ve tüketicilere taksitlendirme şartlarında iyi bir zemin sağladı. 2025 yılınında 2024 ün altında kalmayacağını düşünüyorum. Şirketimiz bilgeliğini aldığı köklü geçmişi ile 2025’in dinamiklerini lehimize harekete geçirecektir.

Beyaz eşya bayisi olmanın en keyifli ve en zor yanları nelerdir? İşinize dair önümüzdeki döneme dair hedefleriniz nelerdir?

Beyaz eşya bayisi olmanın en keyifli yanı müşterilerimizin bize teşekkür için geldiği anlardır. Ürünlerimizden memnuniyetini dile getiren müşterilerimiz bizim keyif kaynağımız oluyor.

En zor yanı ise her hangi bir sebeble memnun olmayan müşterimize tekrar aynı güveni hissetmesini sağlayabilmektir. Önümüzdeki dönemde mağazamızın dekorunu yenilemek ve total iş hacmimizi büyütmek ilk hedeflerimiz arasında gelmektedir.

Türkiye’nin köklü gruplarından biri olan Koç Topluluğu'nun değerleri, iş yapış kültürü, toplumun ekonomik ve sosyal yaşamına katkıları sizin için ne ifade ediyor? Bu değerlerin iş hayatınıza yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Sorunuz, Vehbi Koç’un sözlerini aklıma getirdi: "Benim Anayasam şudur: Devletim ve ülkem var oldukça ben de varım."

Devletin ve ülkenin ilerlemesi için şirketimizin attığı her adımdan gurur duyuyorum. Bende kendi iş hayatımda şirketimizin değerlerini kendime örnek alarak bu kültürü hissederek çalışıyorum. Bayiliğimin 5 yılı içerisinde pandemi dönemi ile yaralarını hala sarmaya çalıştığımız deprem gibi arka arkaya felaketler yaşadık. Koç Topluluğu'nun bizler ile beraber toplumumuzun yaralarını sarmak için gerçekleştirdiği projelerin sağladığı ekonomik ve sosyal katkıları gördük. Umut Kentler'in ülkemizin yaralarını saran en önemli projeler arasında olduğunu düşünüyorum.

Koç Topluluğu şirketleri, hem en iyi iş yeri hem de çalışanlarının en mutlu olduğu şirketler olarak karşımızda. Koç Topluluğunu bu açıdan değerlendirecek olsanız neler söylemek istersiniz?

Koç Topluluğu çalışanlarını seçerken gösterdiği hassasiyeti onlara çalıştıkları sürede de gösteriyor. Koç Topluluğu'nda bulunmak bence bir ailenin parçası olmak gibi. Bu sebeble çalışanlarımız ailelerini sevdikleri gibi işlerini severek yapıyorlar. Değerli olduklarını hissediyorlar ve hissettiriyorlar. Koç Topluluğu’nun değerlerine de ailelerine sahip çıkar gibi sahip çıkıyorlar.