13 Mayıs 2025

"Türkiye’nin iki lider kuruluşu Aygaz ve Opet ile çalışmak güven veriyor"

Akaryakıt sektöründe uzun yıllardır faaliyet gösteren Ban-Pet – Bandırma Petrol, kadın istihdamına verdiği önem ve güçlü iş ortaklıklarıyla dikkat çekiyor. Firmanın kurucu ortağı Özlem Oğuz ile gerçekleştirdiğimiz röportajda; Aygaz ve Opet gibi Türkiye'nin köklü markalarıyla süregelen iş birliklerinin Ban-Pet’e sağladığı avantajları, sektördeki müşteri ilişkileri yaklaşımını ve kadın gücüne verdikleri desteği konuştuk.
 
Firmanızı kısaca tanıyabilir miyiz? Koç Topluluğu ile yollarınız ne zaman ve nasıl kesişti?

Ban-Pet- Bandırma Petrol olarak, 1991 yılından bu yana akaryakıt sektöründe faaliyet gösteriyoruz. LPG (Likit Petrol Gaz) alanında faaliyete başladığımız yıldan bu yana Aygaz markası çalışıyoruz. Geçmiş yıllarda akaryakıt sektöründe farklı markalarla çalışmış olsak da, şu anda Koç Topluluğu bayisi olarak Opet markası ile hizmet vermeye devam ediyoruz.

İstasyonunuzda kaç kişiyi istihdam ediyorsunuz? Ekibinizden kısaca bahseder misiniz?

İstasyonumuzda 9’u kadın, 14’ü erkek olmak üzere 23 kişiyi istihdam ediyoruz. Çalışan arkadaşlarımızla uzun yıllardır birlikte yol yürüyoruz.  

Aygaz, 62 yıllık geçmişi ile Türkiye'nin en önemli markalarından biri. Opet ise ürün ve hizmetleriyle sektörünün öncü markası konumunda. Bu kadar köklü bir yapının iş ortağı olmak sizin için ne ifade ediyor?

Aygaz ve Opet Türkiye’nin lider iki kuruluşu. Ayrıca her iki marka da bilinirliği yüksek, sevilen iki marka. Koç Topluluğu'na ait kurumsal iki büyük marka ile çalışıyor olmak bizim için güven verici bir durum.

Son yıllarda akaryakıt istasyonları daha fazla sayıda kadın personel istihdam ediyor. Opet’in bu amaç doğrultusunda hayata geçirdiği "Kadın Gücü" projesi hakkında görüşlerinizi alabilir miyiz?

Ban-Pet olarak, kadın gücüne en iyi sahip çıkan bayilerden biri olduğumuzu düşünüyorum. Bu durum çalışan kadın personel sayımızda da görülüyor. İstasyonumuzda 2000 yılından bu yana kadın pompacı istihdam ediyoruz.

Opet ve Aygaz bayisi olmak size rekabette nasıl bir avantaj sağlıyor?

Ana bayilerimiz olan Opet ve Aygaz Türkiye’de sektörlerinde ilk sıralarda yer alan lider işletmeler konumundalar. Bu durum bizim de bölgemizde tercih edilen bir istasyon olmamızı sağlıyor. Ayrıca temiz tuvaletler, market hizmetimizin yanı sıra özellikle de LPG ve akaryakıtta hayata geçirilen kampanyalar müşterilerin bizi tercih etmesini sağlıyor.

Sektörünüzde müşteri ilişkilerine yaklaşım sizce nasıl olmalı? Bayi olarak müşteri iletişimini güçlendirmek için neler yapıyorsunuz?

Bayi olarak düzenlenen tüm eğitimlerde personelimizin katılımını sağlıyoruz. Böylece arkadaşlarımızın müşteri iletişimi konusunda bilgi ve becerilerini desteklemiş oluyoruz. Bununla birlikte, içimizde oluşturduğumuz otokontrol sistemi sayesinde, personelimizin hatalı ve yanlış davranışları olduğunda gerekli uyarılar ve doğru yönlendirmelerle anında müdahale ediyoruz.  

Sektörünüzde, markaların hayata geçirdiği çeşitli kampanyalar ‘marka sadakati’nin sürdürülebilir olmasında önemli rol oynuyor. Halihazırda uygulamada olan bir kampanyanız var mıdır? Bölgenizdeki müşteri profili daha çok hangi kampanyalara ilgi gösteriyor?

Aygaz ve Opet’in bankalarla olan işbirliklerine bağlı olarak düzenlediği kampanyaları oluyor. Ban-Pet olarak biz de bu kampanyalara katılıyoruz. Müşterilerimiz en fazla, ‘indirim’ kampanyalarına talep gösteriyor.

Koç Topluluğu bayisi olmak size ticari ve sosyal yaşamınızda ne gibi artılar sağladı?

Koç Topluluğu ile çalışmak hem ticari kazancımızı hem de müşteri sayımızı artırıyor.

Koç Topluluğu’nun iş kültürünün bir parçası olmak sizin için ne ifade ediyor?

İşletme olarak, Koç Topluluğu'nda var olan çalışma kültürünü örnek alarak uygulamalar yapmaktayız. Özellikle LPG’de alım teslimat bulgumuz, sahadaki yönetici arkadaşlarımızı ve bayi olarak bizleri hiçbir zaman zor duruma düşürmedi.

İlgi alanlarınızdan da kısaca bahseder misiniz?

Antika merakım var. Ayrıca yeni yerler ve yeni tatlar keşfetmeyi severim. Bu nedenle seyahate elimden geldiğince vakit ayırmaya çalışırım.