05 Temmuz 2024

Perakendecilere 1 trilyon dolar kaybettiren mesaj

Müşterilerin sipariş vermek istediği ürünlerin stokta bulunmaması ya da var olduğu halde görünmemesi; çok sık karşılaşılan ve can sıkan envanter hatalarının perakendeciye yıllık maliyetinin 1 trilyon doları bulduğu açıklandı.


ABD merkezli IHL Group’un araştırmasına göre perakendeciler, sipariş verildiği halde stokta bulunmayan/görünmeyen ürünler nedeniyle yılda 1 trilyon dolarlık satışı kaçırıyor. Üstelik bu sorunun perakendeciye maliyeti 1 trilyon dolarlık kayıpla da sınırlı değil. “Ürün stokta bulunmuyor” mesajı, hayal kırıklığı yaşayan müşteriyi kaybetme riski de barındırıyor.  

VERİLERİN YANILMA PAYI ÇOK YÜKSEK  

İhtiyacınız olan bir ürünü online platformdan sipariş etmek istediniz ve tıkladığınızda ‘ürün stokta yok’ mesajı ile karşılatınız. Ya da siparişi hallettiniz fakat daha sonra ürünün stokta olmadığı mesajı ile birlikte siparişinizin iptal edildiğini öğrendiniz.

Tüketiciler olarak sıkça karşılaşılan bu durumun can sıkıcı olmanın yanı sıra perakendecilerin kasasına eksi hane olarak yazıldığı ortaya çıktı.

IHL Group’un yakın zamanda ger tarafından yapılan bir araştırma, perakendecilerin stokta olmayan ürünler nedeniyle yılda yaklaşık 1 trilyon dolarlık satışı kaçırdığını ortaya koydu.

1.003 perakendeci ve doğrudan tüketiciye satış yapan markalarla yapılan araştırmaya göre, ankete katılanların yüzde 58'i, envanter doğruluğunun yüzde 80'den az olduğunu bildirdi. Bu da bir tüketicinin bir ürünü her sipariş ettiğinde, istediği ürünün mevcut olmama ihtimalinin yüzde 20 olduğu anlamına geliyor.

Ayrıca stokların bir yerlerde (belki bir mağazada) mevcut olduğu ancak çevrimiçi olarak görünmediği durumlarda ise sorun daha da büyüyor. Müşteri istediğini alamaz ve perakendeci de ürün elinde olmasına rağmen satış yapamaz duruma düşüyor.

SORUNU ÇÖZMEK MÜMKÜN MÜ?

Perakendeciler için stok her şey demek. Depolardan mağazalara kadar takip edebilecekleri çok fazla miktarda stokları ve verileri bulunuyor. Tüm bu envanter hareket halindeyken, gerçek zamanlı olarak neyin stokta olduğu ve nerede olduğunu bilmek çok önemli.

Modern envanter kontrol ve sipariş yönetimi sistemlerine sahip perakendeciler, envanterlerini benzeri görülmemiş hız ve doğruluk seviyelerinde güncellemek için veri odaklı bir yaklaşım kullanarak ürünlerin kazara fazla veya eksik satılması olasılığını önemli ölçüde azaltıyorlar.

Veri odaklı bir yaklaşım, satış kanallarının en son envanter seviyeleriyle senkronize edilmesi anlamına gelebilir. Bu sistemler perakendecilerin trendleri hızla tespit etmelerini ve stoklarını buna göre yönetmelerini sağlar.
Okula dönüş veya tatil dönemleri gibi yüksek talep dönemlerinde bu yöntem daha da faydalı hale gelir. Perakendeciler, agresif pazarlama kampanyalarını dalgalanan envanterle daha iyi hizalayabilir.

Ancak, modern envanter sistemlerini eski sistemler ve iş akışlarıyla entegre etmek karmaşık bir süreç olabilir. İyi uygulandığında ise tüm platformlarda tutarlı ve doğru bir veri akışı sağlayarak müşteri etkileşimlerinin her zaman en güncel bilgilerle yönlendirilmesini garanti eder.

MÜŞTERİ SADAKATİ TERSİNE DÖNMESİN

Daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmak ve aynı zamanda bir perakendecinin kârlılığını artırmak için verileri analiz etmenin sayısız yolu vardır. Müşteri sadakatinin kötü bir deneyimle bir anda tersine dönebildiği bir dünyada, stoklarınızda bulunan ürünlerin reklamını yaptığınızdan emin olmak bulmacanın önemli bir parçasıdır.

TALEP TAHMİNİ: Satışlara veya yerine getirilen siparişlere dayalı verileri toplayın ve inceleyin. Bu, talep modellerinin kaynaklarının belirlenmesine yardımcı olacaktır. Ürünler nerede hızlı satılıyor, nerede satılmıyor? Bir yere daha fazla stok göndermeniz gerekiyor mu? Katta daha az satış yapan bir konumdan daha fazla sipariş mi karşılıyorsunuz?   Perakendeciler, tüketicilerin ne aradığını anlamak için web sitesi arama sorgularını da analiz edebilir. Bunlar etkili sipariş karşılama stratejilerinin oluşturulmasını sağlayacaktır.

KAPASİTE VE AĞ PLANLAMASI: Ürünlerin stratejik olarak yerleştirilmesi dağıtım için kritik önem taşır. Veriler, mağazaların veya tedarikçilerin performanslarını en üst düzeye çıkardıklarını doğrulamaya yardımcı olur. Ayrıca, görevleri verimli bir şekilde yerine getirmek için gerekli kaynakların bulunmasını sağlar.
Hızlı bir şekilde kullanıma sunulan, esnek bir platforma sahip olan ve kolayca ölçeklenebilen bir sistem arayın. Bu sayede müşterilerinize verdiğiniz sözleri yerine getirebilirsiniz.