• Anasayfa
  • Size Özel
  • "Chippin, alışverişi kolay, akıllı ve sürdürülebilir yapan teknolojiler sağlıyor"
25 Ocak 2024

"Chippin, alışverişi kolay, akıllı ve sürdürülebilir yapan teknolojiler sağlıyor"

Koç Topluluğu şirketlerinden Tanı; mobil teknolojiler, veri yönetimi, sadakat programı, yapay zekâ ve CRM yönetimi alanlarındaki başarılarıyla adından söz ettirmeye devam ediyor. Tanı Genel Müdürü Sabri İnci ile şirketin 22 yıllık tecrübesiyle verdiği hizmetleri, çatı markası Chippin’i ve gelecek planlarını konuştuk.

Röportaj: Işıl KAYNARKAN



Sadakat programları, tüketicilere avantajlar sunarak ekonomik fayda sağlamanın yanı sıra, marka sadakatini güçlendirerek uzun vadeli müşteri ilişkileri oluşturmanın en etkili yollarından biri. Chippin, Koç Topluluğu bünyesindeki yeni nesil dijital ekonomi ve teknoloji şirketi olarak, inovatif mobil uygulaması ve yeni CRM platformu Joyalty ile markaların dijitalleşme süreçlerini hızlandırıyor ve müşteri verisini yapay zekâ destekli modellerle değere dönüştürüyor. Tanı Genel Müdürü Sabri İnci’yle Chippin’in varoluş sebebini, sağladığı çözümleri, ileri dönemdeki hedef ve planlarını konuştuğumuz keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Son dönemde, Tanı’nın dijital bir iş modeli yaratma ve veri yönetimi alanındaki projelerini daha çok duyuyoruz. Bu değişimden biraz bahsedebilir misiniz?

Dijitalleşme ve veri yönetimi, son yıllarda şirketlerin önceliği. Şirketlere; verimliliği artırması, rekabet avantajı sağlaması ve müşteriyi daha yakından tanıyarak bağlılığını güçlendirmesi gibi sayısız kazanım sağlayan bu iki kavramı, Tanı olarak iş modelimizin merkezinde konumlandırıyoruz. 

Dijital platformlar, mobil teknolojiler ve diğer dijital araçların ekonomik faaliyetleri şekillendirdiği dijital ekosistem, hızlı değişimlere ve yeniliklere çok açık. Biz de dijitalleşme ve veri yönetimi alanında sahip olduğumuz yetkinliklerle fark yaratmak için öncelikle insan kaynağı ve teknoloji yatırımlarımızla altyapımızı güçlendirdik. Firmalarımızın doğrudan kasalarıyla entegre olarak çalışan bir CRM platformu olarak, günde beş milyonun üzerinde işlemi yüksek bir hızla yönetebilen bir altyapı kurduk. Bunun yanında dijitalleşen tüketici ve markalara pazarlama ekosistemi olarak sunduğumuz Chippin mobil uygulamamızı yeniledik.

Dönüşümle beraber marka iletişimlerimizi Tanı adıyla değil Chippin olarak yapıyoruz. Chippin, kendini yeni nesil dijital ekonomi ve teknoloji şirketi olarak konumluyor ve hem tüketicilere hem de markalara kazandıran bir ekosistem yaratıyor. Çalışmalarımızın sonuçlarını; müşteri sayımızdaki artışla, iş birliği yaptığımız perakende sektöründeki lider markaların Chippin’i tercih etmesiyle, aldığımız ödüllerle ve yazılım, veri yönetimi gibi yetenek havuzunun dar olduğu alanlarda çalışanların bizi daha çok tercih etmeye başlamasıyla görüyoruz. 

Dijitalleşme ve veri yönetiminin öneminden bahsettiniz. Bu çalışmaların firmalara katkısını detaylandırabilir miyiz?

Müşterimizi tanımak, alışkanlarını anlamak, sonraki adımını ve ihtiyaçlarını öngörerek doğru anda kişiselleştirilmiş tekliflerle müşterilerimiz ile konuşmak oldukça değerli. Yapılan araştırmalar ve Chippin olarak bizim deneyimimiz, kişiselleştirilmiş tekliflerin gelirlerde yüzde beşlik bir artış yarattığını gösteriyor. Veriye dayalı ve yapay zekâ destekli modellerin kullanıldığı müşteri yönetimi ise, doğru tekliflerle müşteriye ulaşma olasılığını yüzde 30 artırıyor. Bu da faaliyet alanı ne olursa olsun, müşterisini ve onun davranışlarını tanıyan, buna yönelik teklifler oluşturan markaların pazarlama maliyetlerini düşürürken, hacimlerini de artırabileceğini kanıtlıyor.

Tüketicileri tanımanın ve markaya bağlı müşteri grupları oluşturmanın eski ancak hâlâ geçerli yollarından biri sadakat programları. Alım gücünün düştüğü zamanlarda daha da önem kazanan sadakat programları, ülkemizde yoğun bir şekilde firmaların radarında. Globaldeki beklenti bu pazarın 2024 yılında yüzde 23 büyümesi yönünde. Chippin, farklı sektörlerden firmalara sadakat programı ve müşteri verisi yönetimi hizmetleri de sunuyor. 

2023 itibarıyla çatı markanızın Chippin olduğunu belirttiniz. Dijitalleşme ve veri yönetimiyle yenilikçi çözümler sunan Chippin’i nasıl konumlandırdınız?

BKM verilerine göre, 2023’ün üçüncü çeyreğinde kartlı ödemeler işlem hacmi geçtiğimiz yıla göre yaklaşık yüzde 130 arttı. Enflasyonun artış eğiliminde olduğu bir ortamda tüketiciler, yükselen bir trendle alışverişe ve kartla ödeme yapmaya devam ediyor. Bu şartlarda tüketicilerin önemli bir problemi ise yoğun iletişim içerisinde kaybolmak ve doğru faydanın farkında bile olamadan fırsatları kaçırmak. Chippin olarak alışverişi kolay, akıllı, güvenli ve sürdürülebilir yapmanın yollarını arıyoruz. Sadakat programı tanıtma ve kampanya faydaları kazanma ile ödeme işlemlerini tüketicilere tek tıkla dijital olarak yapma olanağı sunuyoruz.

Tüketiciler alışveriş yaptığı markalarda biriken puanları ve kampanyaları kasiyer hatırlatması olmadan bilmiyor veya takip edemiyor. Bunu çözmek için markaların sadakat kartlarının eklenebildiği, tüm bankaların kredi kartları ile güvenli şekilde mobil ödeme yapılabildiği bir sistem tasarladık. Tüketici, banka puanlarını, marka sadakat puanlarını ve ChipPuan’ları Chippin’de tek ekranda görüntüleyip, harcayabiliyor. Ayrıca Chippin’den, farklı banka ve ödeme kuruluşlarının mobil ödeme çözümleri ile de ödeme yapabiliyor veya alışveriş kredisi kullanabiliyor. Sunduğumuz platformla, alışveriş deneyimini tüketiciler ve perakendeciler için kolaylaştırıyoruz; bir nevi “alışveriş çözümleri için pazar yeri” görevi görüyoruz. 

Chippin’de Koç Topluluğu’nun Arçelik, Divan, Koçtaş, Opet gibi lider markalarının yanında Migros, CarrefourSa, LC Waikiki, İpekyol, Kiğılı, Altınyıldız gibi markaları da görüyoruz. Chippin’deki genişleme hedeflerinizden bahseder misiniz?

Her sektörün önde gelen markaları ile iş birliği içerisindeyiz. 300 marka, 20.000’den fazla noktada Chippin kullanılabiliyor. Binlerce restoranda geçerli olan Metropol kart da Chippin’e eklenerek ödeme yapılabiliyor. Üstelik her ay yenilenen kampanyalarla ChipPuan, Worldpuan ve marka puanları ile toplamda 5.000 TL’ye varan puan kazanma fırsatı mevcut. Puanlar istenilen noktada harcanabiliyor. Chippin, düzenli kullanıldığında 13’üncü maaşa denk gelecek bir kazanım sağlıyor. Chippin’de, Chippin Market adı altında online market uygulaması bulunuyor; İsteGelsin iş birliğiyle seçilen gün ve saatte siparişler kapıya teslim ediliyor. Çok yakında, sadakat programı entegrasyonu ve mobil ödeme iş birliği kapsamında aramıza; Madame Coco, Hotiç, Derimod, D&R, TAB Gıda restoranları ve daha birçok marka katılacak.

Chippin perakendeciye yeni müşteri kazanımını ve maliyet avantajını nasıl sağlıyor?

Markalar sadakat kartı entegrasyonu ile kendi sadakat programlarına Chippin içerisinden tek tıkla üyelik alabiliyorlar böylelikle izinli müşteri veri tabanlarını büyütebilme imkanına sahip oluyorlar. Ayrıca kendi kampanyalarını da Chippin’de duyurma fırsatı yakalıyorlar. Opet, CarrefourSa, Koçtaş, Lufian, D’S Damat ve Aygaz’ın yanı sıra, önümüzdeki günlerde D&R, İpekyol, Machka, Twist, Kiğılı ve Ayakkabı Dünyası gibi markaların sadakat kartları da Chippin’e eklenecek.

Geçtiğimiz altı ayda, mağazaya gitmeden 650 binden farklı marka kartı Chippin’den yaratıldı. Bu rakamın yüzde 36’sı iş birliği yaptığımız markalar için yeni müşteri oldu. Yüksek ve geniş kitleli müşteri havuzumuzu markaların satış kanallarına davet ederken, sunduğumuz mobil ödeme ve sadakat yapısıyla mobil dünyadaki yerlerini hazırlamış oluyoruz. Akıllı kampanya yetkinliklerimiz sayesinde kullanıcıları mağazaların yanından geçerken içeriye davet edebiliyoruz. Müşteri analitiği yetkinliklerimizle doğru zamanda doğru kitleye kampanya teklifi sunuyor; farklı sektörlerden firmaların, uzun entegrasyon süreleri gerektiren çapraz kampanya kurgularını Chippin üzerinden hızlı ve kolay yapmalarına olanak sağlıyoruz.  

Koç Topluluğu şirketlerine dijital dönüşüm ve veri yönetimi alanlarında nasıl destek oluyorsunuz?

Chippin CRM hizmetleri ile Koç Topluluğu’nun önde gelen şirketlerine sadakat, hedef kitle, kampanya yönetimi ve müşteri analitiği konularında çözümler sunuyor. Bunun yanında Chippin’in odak noktalarından biri, Koç Topluluğu şirketlerinin hayata geçirdiği farklı mobil uygulama ve sadakat programlarına tek bir noktadan erişilebilir olma imkânı sağlamak. Chippin, Koç Topluluğu’ndaki dijital dönüşüm ve veri yönetimi inisiyatiflerini müşteriyle buluşturma konusunda destekleyici platform aynı zamanda. 

Tanı’nın bahsettiğiniz CRM, sadakat yönetimi ve müşteri analitiği alanlarında öncelikleri nelerdir? 

22 yıllık CRM ve veri yönetimi deneyimine sahip olan Tanı; kendi mobil uygulamasını, kendi CRM ve veri yönetimi platformlarını geliştiren teknoloji şirketi. Ödeme ve sadakat programlarını tek platformda birleştiren mobil uygulama Chippin olarak, 360 derece CRM, sadakat ve kampanya yönetimi çözümü Joyalty başta olmak üzere veri yönetimi, iş zekâsı ve müşteri analitiği alanlarında teknoloji üretiyor; inovasyon yapıyor ve hizmetler sağlıyoruz.

Genetiğinde yer alan müşteri verisi deneyimiyle Tanı; müşteri verisini toplama, regülasyona uygun olarak saklama ve veriden değer sağlamak konusunda uzman bir firma. Bu uzmanlık, çeşitli sektörlere 22 yıldır hizmet sağlamanın ve birlikte çalışarak çözümler üretmenin oluşturduğu deneyime dayanıyor.  Verileri toplayarak bütünsellik taşıyacak şekilde bir araya getiriyor, analiz ederek raporlanacak ortama taşıyor, ileri analitik metotlar, makine öğrenmesi ve yapay zekâ kullanarak aksiyona dönüştürülebilecek içgörüler yaratıyoruz.

Yaklaşık 40 kişilik uzman veri yönetimi ve veri bilimci kadromuzla, birçok farklı sektör için geliştirdiğimiz çözümlerle yurt içi ve yurt dışından çok sayıda ödül aldık. Son aldığımız ödül, Aralık 2023’te Payment Systems Magazine dergisinin bağımsız jürisi tarafından “Yenilikçi Müşteri Etkileşimi ve Deneyimi” kategorisinde Altın PSM ödülü oldu. 

Bahsettiğiniz pazarlama ve bilgi teknolojileri çözümlerinin firmalar tarafından kullanılması için entegrasyon kolaylığı çok önemli bir faktör. Tanı’nın çözümlerinin bu anlamda farkı nedir?

Akaryakıt, gıda, dayanıklı tüketim, kozmetik, giyim, otomotiv ve yapı marketi gibi farklı sektörlerden onlarca firmaya müşteri verisinin firmalar adına toplanmasından, yapay zekâ temelli modellerle kişiye özel teklifler hazırlanmasına ve sadakat programlarının oluşturulmasına kadar geniş bir yelpazede CRM hizmetleri sağlıyoruz. API temelli, mikro servis mimarisiyle entegrasyonu kolay, gerek bulut gerekse firmaların kendi ortamlarında çalışabilecek, yapay zeka destekli sadakat ve kampanya yönetimi ürünümüz Joyalty’yi önümüzdeki yıl içinde yurt dışındaki perakendecilere de sunmayı planlıyoruz, böylece yazılım ihracatı da yapmayı hedefliyoruz. 

Merkezi İzin Toplama ve Yönetme ürünümüz olan Dataccord tarafında, KVKK Kurulu tarafından getirilen yeni düzenlemeler doğrultusunda özellikle sahada tüketiciden KVKK veya ETK izinleri alınırken, her bir izin özelliği için ayrı bir kod iletilmesini sağlayacak geliştirmeleri yaptık. Dataccord ile izin toplayan ve aynı zamanda Chippin üye iş yeri olan firmalarımızdan Chippin ortak izinlerinin alınmasını sağlayacak yapıyı geliştirdik. Dataccord ürünümüz izinli veri yönetimi için onlarca farklı firma tarafından başarıyla kullanılıyor.

Veri yönetiminin yanı sıra yapay zekâ kullanımı da oldukça yaygınlaşıyor. Tanı’nın bu alandaki çalışmalarından bahsedebilir misiniz? 

Global araştırmalar, perakende sektörünün en kritik odak noktalarından birinin makine öğrenmesi ve yapay zekâ kullanımı olduğunu gösteriyor.  Talep tahmini yapma ve kişiselleştirme, yapay zekâ kullanımının öne çıktığı alanlar olarak gözümüze çarpıyor.

Bu yaklaşımla kişiselleştirme, kampanya önerileri, alarm sistemleri, bayi analizleri, kötü niyetli kullanım tahminlemesi ve satış tahminleri, bayi açılış lokasyon analizleri gibi pek çok analitik çalışmayı makine öğrenmesi ile hayata geçiriyoruz. Tanı, makine öğrenmesi alanında her yıl 10 farklı sektörde, 30 farklı analitik projeye imza atıyor ve hizmet verdiği kurumsal müşteriler için değer yaratıyor. Bu değer finansal olarak ilave ciro/ek frekans yaratma şeklinde olabileceği gibi müşteri memnuniyetinin artırılması, şirketin stratejik kararlarına destek olacak sistemlerin geliştirilmesi şeklinde de olabiliyor. 

Sadakat Programları her geçen gün gelişiyor; firmalar da kolay entegre edilen ve esnekliği yüksek CRM ürünleri arayışındalar. Joyalty ürünü bu anlamda talepleri karşılayabiliyor mu?

Kendi yazılım ekiplerimizin geliştirdiği Joyalty sadakat yönetimi ve CRM platformumuz aslında yıllardır süre gelen Tanı tecrübesinin ürünleşmiş hâli. Joyalty ile, firmaların mevcut kurumsal sistemleriyle entegre olarak çalışabilen, self servis ekranlar ile birden fazla kanalda bütünleşik kampanya ve sadakat programı yönetimi yapma imkânı sunan Loyalty as a Service (LaaS) bir ürün sunuyoruz.

Bir CRM uzmanının günlük hayatında karşılaşabileceği bütün problemleri tek bir platformda adresleyebilen Joyalty; müşteri hedef kitlesi belirlemeden iletişim yönetimine, alınan aksiyonların takibinden elde edilen sonuçlara bağlı ilave aksiyonlar almaya kadar hem kural bazlı hem de makine öğrenmesi tabanlı birçok kampanyayı tek bir platform üzerinden yönetme imkânı sağlıyor.

Sadakat programları ile müşterisini tanıyarak bağlılıklarını artırmak isteyen, perakende, akaryakıt, gıda, kozmetik, giyim, otomotiv gibi sektörlerdeki firmaların pazarlama, CRM ve IT ekiplerinin ihtiyaçlarını karşılamak ve hayatlarını kolaylaştırmak için tasarladığımız bu ürünle müşterilerle bağ kurmanın en pratik yolunu çiziyoruz. Uçtan uca kampanya entegrasyonu yapılarak müşteri verilerine tek bir ekrandan hakimiyet sağlandığı bir arayüzden bahsediyoruz.

Markaların pazarlama departmanları için ek bir ekibe gerek kalmadan farklı kanallardan toplanan verilerin (omnichannel) düzenlenip; sadakat programı, hedef kitle, kampanya ve  pazarlama iletişiminin yönetildiği ve analitik katmanlarla beslenen bir çözüm sunuyoruz.

Rakip uygulamaların ancak birçok ürünü bir araya getirerek çözebildikleri pazarlama ve CRM problemlerini, Joyalty ürünümüzle tek bir platform altında bütünleşik olarak çözüyoruz. 

“As a service” ürünleşme çalışmaları ve bulut uygulamaları uzun süredir bilgi teknolojileri sektörünün gündeminde. Siz hangi alanlarda bu yaklaşımları kullanıyorsunuz, bütün yazılımlarınızı kendi kaynaklarınız ile mi geliştiriyorsunuz?

Bütün ürün ve hizmetleri dijital olan bir firma olarak kendi yazılımımızı geliştirmek bizim için stratejik öneme sahip. Bu nedenle, kendi yazılımını geliştiren bir şirket olma yönündeki dönüşüm sürecini iki yıl önce başlattık ve büyük oranda tamamladık. Uygulamalarımızı ürün bakış açısıyla mikro servis mimarisi ve en güncel yazılım teknolojilerini kullanarak geliştirmeye başladık. Dönüşüm sürecinde önceliğimizi yetkin ve nitelikli insan kaynağı edinimiyle güçlü bir bilgi teknolojileri ekibi oluşturmaya ve çevik çalışma pratiklerini uygulamaya verdik. Uygulama geliştirme mimarimiz ve kullandığımız güncel teknolojiler sayesinde ürünlerimiz ölçeklenebilir, erişilebilir, güvenli, performanslı, izlenebilir, esnek bir altyapıya sahip oldu. 



Ölçeklenebilirlik sistemlerimize gelen yoğun yükü kaldırabilecek altyapıya sahip olmak ve bu yüke uygun kaynak alokasyonunu yapabilmek anlamına geliyor. İşimizin odağında alışveriş olduğu ve tüketicilerin alışverişleri belli dönemlerde (Kasım indirimleri, yılbaşı, bayram vb.) artabildiği için bu yüke uyum sağlayabilecek altyapı büyümesini otomatik yapabiliyoruz. 7/24 canlı bir sistemimiz olduğu için bu sistemin her zaman ayakta ve erişilebilir olması da çok kritik. Altyapı yatırımlarımız sayesinde sistemlerimizin her zaman ayakta ve erişilebilir olmasını sağladık. 

Çok büyük bir müşteri verisini yönettiğimiz için güvenlik en hassas başlıklarımızdan biri. Tüm sistemlerimizin güvenliğini uçtan uca garanti altına almış durumdayız. Performans odaklı yaklaşım ile her şart altında sistemimize gelen servis isteklerini milisaniyeler mertebesinde karşılayabiliyoruz. Kurmuş olduğumuz izleme altyapıları ile tüm sistemi izleyip, alarm mekanizmalarımız ile en küçük bir soruna bile kısa süreler içinde proaktif bir şekilde sahaya etki vermeden müdahale ediyoruz. Mikro servis mimarimiz ile birbirinden bağımsız çalışabilen esnek bir ürün yapısına sahip olduk. Herhangi bir modülümüzde yaptığımız değişiklik diğer modülü etkilemiyor. DevOps dönüşümümüz ile geliştirdiğimiz uygulamaları kesintisiz ve otomatik olarak saniyeler içinde gün içinde istediğimiz zaman ve sıklıkta canlıya alabilir olduk. Otomatik testlerimiz ve kod kalite metriklerimiz ile de canlıya alınan kodumuzun doğruluğundan ve kalitesinden emin oluyoruz. Bu sayede ürünlerimize eklediğimiz özelliklerin pazara çıkış süresini çok kısalttık.

Aslında biz bugüne dek hizmet verdiğimiz markaların pazarlama ekiplerinin bir uzantısı gibi çalışıp, uzmanlığımız ile rekabet yarışlarına destek ve hız katıyorduk. Şimdi ise “as a service” çalışan Joyalty ürünümüzle veri anlamlandırma ve veriyi yönetme süreçlerini hizmet verdiğimiz firmalarımız dilerlerse doğrudan kendileri yönetebilecekler. 

Bu hedeflere ulaşmak için yetenek yönetimi çok önemli. Bu alanda Chippin’deki gelişmelerden bahsedebilir misiniz?

Yatırımlarımızı sistem ve üründen önce insan kaynağına yapmamız gerektiğini biliyoruz, bu anlamda inisiyatif alan uzman bir kadroyu bünyemize kattık ve iki yılda yüzde 70’e yakın bir büyüme gerçekleştirdik. Genç yeteneklerin ilgi gösterdiği bununla birlikte özellikle bilgi teknolojileri ve veri yönetimi alanlarında sektörde kaynak sıkıntısının görüldüğü bir alanda bu uzman kadroyu oluşturmak ve korumak ciddi bir odak gerektiriyor.

Kurmuş olduğumuz çevik ekiplerde iş ve teknoloji ekiplerimiz bir arada verimli, uyumlu ve çevik metodolojinin öğretilerini tam olarak uygulayarak hiyerarşik olmayan bir organizasyonda çalışıyor. Kendi kendini yöneten otonom ekiplerimiz, güncel teknolojileri kullanarak verimli ve eğlenceli bir ortamda ürün yol haritasını çizip geliştiriyor.

Esnek çalışma saatleri ve esnek lokasyon uygulamalarımız ile ekibin kendi verimliliğini kendisinin yönetmesini sağlıyoruz. Bu sayede genç ve yetenekli çalışma arkadaşlarımızı şirkete kazandırdık ve içerdeki takım arkadaşlarımızın bağlılığını artırmış olduk. Tüm bu çalışmaların sonucu olarak da geçtiğimiz ay bağımsız bir kuruluş olan Kincentric tarafından en iyi işveren ödülünü aldık.



2024 ve sonrası için planlarınız nelerdir? Chippin için orta ve uzun vadedeki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

2024’ün Chippin için heyecan dolu bir yıl olacağını söyleyebilirim. Hedeflerimiz yüksek ve hedeflerimize koşarken başarılı olacağımıza dair inancımız ve motivasyonumuzla ileri düzey bir çalışma temposunda yol alıyoruz.

2023 Haziran ayında yeni uygulamamızı kullanıcılara sunduk. Chippin olarak, yeni marka konumlandırmamız ile çok kısa sürede iki milyonu aşkın yeni müşteriye ulaşmayı başardık. Önümüzdeki yıllarda bu rakamı 10 milyonun üzerine çıkararak Koç Topluluğu’nun dijitalleşen müşteri veri tabanını artırmayı amaçlıyoruz.

Yeni yatırımlarla birlikte daha da geniş kitlelere ulaşmaya devam eden Chippin, Topluluk dışı markalarla da önemli iş birlikleri sağlıyor. Sektörlerinde lider iş ortaklarımızı Koç Topluluğu şirketleriyle bir araya getirerek oluşturduğumuz ortak platformu büyütmeye ve bütün platform üyeleri arasında iş birliğini artıran bir ekosisteme dönüştürmeye devam edeceğiz.

Chippin ekosisteminin yaygınlığını artırdığı, aynı zamanda farklı banka ve ödeme kurumlarının ödeme çözümlerini entegre ettiğimiz bir dönem bizi bekliyor. Tek bir platformda birden fazla çözümü sunan ve CRM dünyasında büyük bir ihtiyacı gidereceğini öngördüğümüz Joyalty projemiz ile hizmetlerimizi perakende sektöründen farklı firmalara kullandırtmak ve bu alandaki yetkinliklerimizi yurt dışı pazarlara da sunma planımız bulunuyor.

Dijitalleşme ve veri yönetimi konusundaki tüm bu proje, iş birliği ve kazanımlarımız, belirlediğimiz hedeflere ulaşacağımız konusunda bize ilham veriyor. Global bir marka olma yolunda yeni hedefler belirleyen Chippin; alışverişin vazgeçilmez uygulaması olmanın yanında, CRM yönetimi ve Joyalty ürünü ile teknoloji alanında yeni bir Koç Topluluğu markasını daha yurt dışında konumlandırmayı hedefliyor.