29 Haziran 2020

Arçelik Mersin Bayisi Reşit Can: “Bu Topluluğun ferdi olmaktan bir kez daha gurur duydum”

Pandemi süresince Koç Topluluğu’nun tüm kaynaklarını toplum yararına seferber ettiğine işaret eden Arçelik Mersin Bayisi Reşit Can, Topluluk şirketlerinin hayata geçirdiği çalışmaları KoçBayi sayesinde takip etme olanağı bulduklarını belirtiyor.

1993 yılından beri Koç Topluluğu çatısı altında faaliyet gösteren Arçelik Mersin bayisi Reşit Can, Koç bayisi olma kararında Topluluğu’nun itibarının birincil etken olduğunu dile getiriyor. Koç Topluluğu’nun pandemi süresince tüm kaynaklarını ülkesinin hizmetine sunduğunu kaydeden Reşit Can, Topluluğun koronavirüs mücadelesine sağladığı katkı hakkındaki düşüncelerini de şöyle özetliyor: “Koç Topluluğu şirketleri hem maddi hem de manevi olarak tüm kaynaklarını seferber ederek Türkiye’nin yanında olduğunu gösterdi ve kurucumuz Vehbi Koç’un 'Ülkem varsa ben de varım' sözlerinin arkasında durduğunu bir kez daha ispatladı. Ayrıca koronavirüse karşı başlattığı destek ve mücadele kampanyalarıyla da diğer kuruluşlara öncülük etti. Bu süreçte Topluluk şirketlerinin birbirleriyle koordineli bir şekilde virüsle mücadele eylem planı uygulamış olduğunu gördüm.

27 yıldır bayisi olduğum ve pandemi süresince yakından gözlemleme şansına eriştiğim Arçelik, sağlık sektörüne en fazla destek veren şirketlerden biriydi. Arçelik’in 200’den fazla hastaneye çamaşır ve kurutma makinesi, tost makinesi, çay ve kahve makineleri göndererek sağlık çalışanlarının yanında olması tüm toplumda takdirle karşılandı. Ben de bu projenin Mersin ili uygulamasında yer aldım. Mersin Tarsus Devlet Hastanesi doktorları, başhekimi bu özel bağıştan dolayı Koç Topluluğu’na şükranlarını sundular. Bunun yanında Arçelik’in başlattığı uygulama çerçevesinde biz de 65 yaş üzeri müşterilerimizin teslimat ve servis hizmetine öncelik tanıdık, talep etmeleri hâlinde market alışverişleri de servis çalışanlarımız tarafından karşılandı. Ürün teslimatında ise Arçelik yetkili servisleri küçük ev aletlerini dezenfekte edip eldiven ve maske takarak hijyen kurallarına uygun şekilde teslimat ve montaj hizmeti sundular. Daha da önemlisi Arçelik, her biri alanında son derece yetkin mühendisleriyle beraber adeta bir seferberlik ruhuyla kısa sürede mekanik ventilatör üretimini gerçekleştirerek ülkemizin hizmetine sundu. Eminim ki tüm Koç Topluluğu’nun bu ve buna benzer çalışmaları sadece benim değil bu büyük aileyi oluşturan diğer bayilerimizin de gurur kaynağı olmuştur. Ülkemizin bu zor günleri atlatmasında tüm Koç Topluluğu şirketlerinin büyük bir payı olduğuna inanıyorum. Kendi adıma bu Topluluğun bir ferdi olmaktan dolayı bir kez daha gurur duyduğumu söyleyebilirim.”

“KoçBayi sitesi sayesinde doğru bir şekilde bilgilendik”
Topluluk bayilerinin doğru ve güvenilir bilgiye ilk elden ulaşmalarını kendisine misyon edinen site, bu amaç doğrultusunda koronavirüs salgını süresince de tüm gücüyle çalıştı. Bu süreçte fabrikalarıyla inanılmaz bir dönüşüm hikâyesi gerçekleştirerek tüm imkânlarını sağlık sektörünün hizmetine sunan Koç Topluluğu şirketlerinin çalışmalarına dair haberlerin yanı sıra farkındalık yaratan içerikleriyle bir kez daha farkını ortaya koyan sitenin bu dönemde imza attığı çalışmalar da bayilerin takdirini topladı.

Site sayesinde gündemi kolayca takip ederek uzmanların katkılarıyla hazırlanan içeriklerle koronavirüse karşı bilgilendiklerini kaydeden Reşit Can, “Aile olmak paylaşmak demektir, sloganıyla yola çıkan platform, koronavirüs salgını boyunca üst yönetim mesajlarının yanında hayata geçirilen çalışmalar, diğer bayilerin destek mesajları ve virüse karşı nasıl korunacağınıza dair uzman görüşleriyle Topluluk bayilerinin her zaman yanında olarak doğru bilgilendirmeye özen gösterdi. Bunun yanı sıra hastanelerin süreci nasıl yönettiğini, ne gibi önlemler aldığını, doktor ve hemşirelerin salgınla ilgili tecrübelerini de site aracılığıyla bizzat onların ağzından öğrenme şansı yakaladık.

Bu platform aracılığıyla Topluluk bayilerinin görüş, öneri ve deneyimleri doğrultusunda sorunların neler olduğunu, nasıl çözümler bulunduğunu ve birbirimize destek çıktığımızı gördüm. Bu sayede birlik beraberliğimizi sürdürerek, bütün sorunların üstesinden birlikte geleceğimize inandım” diyor.

“Koç Topluluğu finansal krizi aşmamıza destek oldu”
Bu süreçte üst yönetimin de bayilere elinden gelen desteği verdiğini belirten Can, “Bizim panik bir şekilde ne yapacağımızı bilmediğimiz salgının ilk günlerinde üst yönetim salgına karşı nasıl önlemler almamız gerektiği ve mağazalarımız ile iş yapış şekillerimizi nasıl düzenlememiz gerektiği konusunda yol gösterdi.

Pandemi süresince Mersin’de ve çevre illerde üretim yapan çiftçilerimiz ürün toplama ve satışı konusunda sorunlar yaşadılar. Bu durum da tüketicinin alım ve ödeme güçlüğü çekmesine yol açtı. Tüketicinin taksitlerini ödemediği, satışın olmadığı dönemde Koç Topluluğu bizlere nakdi yardımda bulunup finansal krizi aşmamıza destek oldu. Arçelik bu zor dönemde ödemelerimizde kolaylık sağlayarak işlerimizin devamlılığına çok büyük katkı sağladı. Bu destek hem Topluluğun gücünü bir kez daha ortaya koydu hem de büyük bir ailenin ferdi olduğumuzu bir kez daha yürekten hissetmemize yardımcı oldu” şeklinde konuşuyor.