• Anasayfa
  • Ekonomi
  • Vehbi Koç’un Tofaş ile açtığı yol Türkiye otomotiv sektörüne uzandı
21 Mart 2024

Vehbi Koç’un Tofaş ile açtığı yol Türkiye otomotiv sektörüne uzandı


Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki beş marka ve 200 bin 204 satış adedi ile pazar lideri olan Tofaş, 2023’te 55’inci kuruluş yılını geride bıraktı. 2023’te 7 milyonuncu aracını ürettiğini duyuran Tofaş, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda; ekonomik değer yaratmaya, çevresel, sosyal ve yönetsel performansı sürekli iyileştirerek paydaşları için yaratılan değeri artırmaya devam ediyor

Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi; namı diğer Tofaş’ın kuruluş hikâyesi, merhum iş insanı Vehbi Koç’un şu sözleriyle adeta özdeşleşmiştir: “Şuna inanıyorum ki, bu memlekette hangi esaslı kumpanya otomotiv sanayi işine, rakiplerden evvel başlarsa, o muvaffak olacaktır. Bu memlekette kamyon ve otomobil imâl edilmesi lazım. Geniş bir otomobil piyasası olacaktır.”
 
Vehbi Koç, kurulması için büyük çaba sarf ettiği ve 1968 yılında İtalyan ortağının imzasıyla temellerini attığı Tofaş’ın, “memleket için” bir otomobil fabrikasından çok daha fazlasını başaracağını düşünüyordu. Öyle de oldu.
 
Koç’un sözünü ettiği “geniş otomobil piyasası” yani bugünün Türkiye otomotiv endüstrisi, Tofaş’ın 56 yıllık hikayesiyle paralel büyüdü. Tofaş için dönüm noktası olan her kilometre taşı, Türkiye otomotiv sektörünün de “ilkleri” olarak tarihe geçti. Peki, Tofaş hangi koşullarda neyi başardı? 
 
FABRİKA 22 AYDA TAMAMLANDI

İş adamı Vehbi Koç ve Fiat’ın İtalyan sahibi Giovani Agnelli tarafından 1968 yılında temelleri atılan Tofaş Türk Otomobil Fabrikası’nın inşaatına 13 Nisan 1969 günü başlandı. 22 ay gibi çok kısa sürede tamamlanan Bursa’daki fabrika yılda 20 bin adetlik kapasiteyle ilk üretimine Murat 124 modeli ile başladı.
1974 yılında ise Türk otomotiv sanayisi açısından önemli bir dönüm noktası gerçekleşti ve Murat 124, Mısır’a ihraç edildi. 1976 yılında ise Murat 131’in üretimine başlandı.
 
“KUŞ SERİSİ” GÖNÜLLERDE TAHT KURDU

Murat 124 ve Murat 131 ile büyük bir başarı yakalayan Tofaş, 1977 yılında Şahin, 1981 yılında da Kartal ve Doğan modellerinin üretimi ile “kuş serisi” efsanesini yarattı.
Murat 131’in 3 farklı versiyonu olan Şahin, Doğan ve Kartal modelleri çok sevildi ve inanılmaz bir rağbet gördü. Türkiye’de binlerce otomobil tutkunu 2002 yılına kadar üretimleri devam eden bu modellerle duygusal bir bağ kurdu. Diğer taraftan, “kuş serisi” olarak adlandırılan modellerin gelmesi ile üretimi durdurulan Murat 124 ise daha sonra “serçe” adıyla geri döndü.
1990’lı yıllara gelindiğinde ise Tofaş, ilk robot kullanımını gerçekleştirip, fabrika kapasitesini arttırarak Türkiye’nin otomotiv sanayinin gelişiminde öncü rol üstlendi. 1994 yılında Tofaş’ın yenilenme sürecinde önemli bir rol oynayan Ar-Ge yatırımları duyuruldu.
1995’te Tempra modeli ile Türkiye’nin Avrupa pazarlarına ilk büyük ölçekli ihracatı gerçekleşti. Bu sayede farklı üreticilerin Avrupa pazarı için Türkiye’de üretim yapmalarının yolu açılmış oldu.
 
FIAT DOBLO KENDİ SEGMENTİNİ YARATTI
 
2000’de Türkiye otomotiv pazarında kendi segmentini yaratan çok amaçlı ticari Fiat Doblo’nun üretimine başlandı. 100 TOFAŞ mühendisinin üretim hazırlığı aşamasında ilk kez doğrudan yer aldığı Doblo, Türkiye’de ve yurtdışında büyük bir başarı elde etti. 
TOFAŞ, 2013 yılında küresel düzeyde üretim yapma başarısı gösterdiği için Fiat Chrysler AutoMobiles ailesinin tüm dünyadaki en iyi fabrikaları arasında 3. sırada yer aldı.
2015 yılında banttan indirilen TOFAŞ’ın prestij projesi Egea modeli “Tipo” adıyla Avrupa, Dodge markası altında “Neon” ismiyle Meksika pazarına sunuldu.
2000’li yıllar Palio, Doblo, Minicargo, Linea gibi yeni markaların üretimine başlandığı, Ar-Ge projelerinin ve istihdamının büyüdüğü, Türkiye’de otomobil kullanıcılarının alışkınlarını ve araçlarıyla olan ilişkisini değiştirecek bağlanabilirlik teknolojisinin geliştiği yıllar oldu.
Bu dönemde, “Fiat Yol Arkadaşım Connect” ile Fiat kullanıcıları artık akıllı telefon veya bilgisayar aracılığıyla otomobillerine uzaktan bağlanabileceği gibi birçok ayrıcalıklı özelliğe de eriştiler.
 
2023 FAALİYET RAPORU: “BAŞARI SÜRÜYOR”
 
Yoğun rekabet ve zorlu piyasa koşullarına rağmen 2023’te Tofaş’ın başarıları sürdü. Tofaş’ın 2023 yılı faaliyet raporuna göre Tofaş geçtiğimiz yılı finansal başarıların yanı sıra Ar-Ge, dijital dönüşüm, mobilite hizmetleri ve çalışanlarının yetkinlik gelişimi yatırımlarının da kesintisiz devam ettiği bir yıl olarak kapattı.
2023 yılında bir önceki yıla göre toplamda yüzde 9 artışla 1 milyon 468 bin 393 adet üretim seviyesine ulaşan Türkiye otomotiv sektörünün en güçlü oyuncularından Tofaş,  aynı yıl başarılı performansını sürdürdü.
55’inci kuruluş yılını geride bırakan Tofaş, 2023 yılında 7 milyonuncu aracını üretirken, 240 bin adetle otomotiv üretiminin yüzde 16’sını gerçekleştirdi. Tofaş’ın geçen yılki ihracatı 60 bin adede ulaştı.
Türkiye binek ve hafif ticari araç pazarında yüzde 16,2 pay elde eden Tofaş, Fiat markasıyla sektör liderliğini 5’inci yıla taşıdı.
 
ELEKTRİKLİ ARAÇ YOLCULUĞU TAM GAZ
 
2023 Yılı Faaliyet Raporu’na göre Fiat markasının elektrikli araç yolculuğunun ilk kilometre taşı olan 500e ilgi gördü. E-Doblò ve E-Scudo modelleri ile hafif ticari araç pazarında elektrifikasyon kapsamında önemli bir adım atıldı.
2023 yılında premium markalarındaki büyüme dikkat çekti. 2023 yılında; Jeep satışlarında yüzde 50 artış sağlandı. Jeep Renegade ve Compass e-Hybrid modellerinin yanısıra, Avrupa’da yılın otomobili seçilen çevreci SUV Avenger’ı da satışa sunuldu.
Tonale'nin Plug-in Hybrid Q4 versiyonu ile Giulia ve Stelvio’nun yenilenen versiyonlarının pazara sunulduğu Alfa Romeo satışları 3 katına çıktı.
Lüks segmentte önemli yeri olan Maserati satışlarında son 3 yılda 12 kat artış gerçekleşirken, 2023 satışları 600 adedi geçti. Tüm bu operasyonel verilerin ışığında, Şirketimizin gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 3, net karı da yüzde 61 artış gösterdi” dedi.
Raporda ayrıca, yoğun rekabetin yaşandığı 2023 yılında “Tofaş’ın sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında, ekonomik değer yaratmaya, toplumsal gelişimi destekleyici projeler üretmeye, çevresel, sosyal ve yönetsel performansı sürekli iyileştirerek paydaşları için yaratılan değeri artırmaya devam edileceği” vurgusu yapıldı.
 
Kuruluşundan bu yana Tofaş
 
1968
 
Tofaş kuruldu
Merhum Vehbi Koç’un ilerici vizyonuyla temelleri atılan Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., Koç Holding ve İtalyan Fiat ortaklığında 1968 yılında kuruldu.
 
1969
 
Bursa’da fabrikanın inşaatı başladı
13 Nisan 1969’da Bursa’da fabrikanın inşaatı başladı.
 
1971
 
22 ayda tamamlanan fabrika törenle açıldı
Fabrika, 1971’de törenle açıldı. Törende dönemin Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaç, Tofaş İdare Meclisi Başkanı Vehbi Koç, Fiat İdare Meclisi Başkanı Umberto Agnelli, Sanayi Bakanı Selahattin Kılıç ve Bursa Valisi ve kalabalık bir davetli grubu  katıldı.
 
Murat 124: Statünün simgesi oldu 
Yılda 20 bin kurulu kapasiteyle devreye alınan fabrikada, ilk üretim Murat 124 projesiyle başladı.
 
1974
 
İlk ihracat Mısır’a yapıldı
Türk Otomotiv Sanayi açısından önemli bir dönüm noktası olan Tofaş’ın ilk ihracatı, 1974 yılında Murat 124 modeli ile Mısır’a gerçekleştirildi.
 
Tofaş Spor Kulübü kuruldu
Tofaş Spor Kulübü kuruldu. Güreş, basketbol, futbol, voleybol, ve atletizm dallarında faaliyet gösteren kulüp, daha sonra pilot spor dalı olarak basketbolu seçen TOFAŞ bu süreçte pek çok şampiyonluğa imza atmıştır. Tofaş Spor Kulübü, sosyal sorumluluk çerçevesinde alt yapı çalışmalarını da sürdürerek, genç yıldız adaylarına yatırım yapmaya devam etmekte. 
 
1976
 
Murat 131 üretimine başlandı
Murat 124 modelinin başarılarının ardından serinin yeni modeli Murat 131 üretimine başlandı.
 
1977
 
“Kuş Serisi” efsane yazdı  
1977’de Şahin ve 1981 yılında da Kartal ve Doğan modellerinin üretimine başladı. 
 
1990
 
Tempra modeli geldi
1990’da yeni başarılara imza atacak Tempra’nın üretimine başlandı.
 
1991
 
Tempra’ya yerli motor 
1991 yılında yerli motor üretimine adım atan Tofaş, Tempra’nın motorunu yerli olarak üretmeye başladı.
 
1993
 
1 milyonuncu araç banttan indirildi
Tofaş’ın 1 milyonuncu aracı Tempra 1993’te banttan indirildi.
 
1994
 
Pazarın ilk B segmenti: Fiat Uno
Fiat Uno, Türkiye’de ilk kez B segment bir araç olarak 1994 yılında pazara sunuldu.
 
Ar-Ge yatırımı 
Tofaş Ar-Ge Merkezi kuruldu. 
 
1995
 
İlk büyük ölçekli ihracat
1993’te Tempra modeliyle Türkiye’nin Avrupa pazarlarına  ilk büyük ölçekli ihracat gerçekleşti. Farklı üreticilerin Avrupa pazarı için Türkiye’de üretim yapmalarının yolu açıldı.
 
1998
 
Küresel otomobil projesi
1998 yılında Tofaş, Fiat Palio modeli üzerinde çalışarak “küresel” otomobil projesine dahil oldu ve böylelikle dünya çapında tedarik zinciri yönetimine başladı.
 
1999
 
Marea ve Brava geldi 
Marea ve Brava modellerinin üretimine başlandı. 
 
2000
 
Fiat Doblo’nun yolculuğu başlıyor  
2000 yılında Üretimine başlanan Fiat Doblo, Türkiye otomotiv pazarında kendi segmentini yarattı. Tofaş çalışanları, üretim hazırlığı aşamasında ilk kez doğruda yer aldı. Doblo, uzun yıllar Tofaş’ın en önemli modellerinden oldu.
 
2001
 
Alfa Romeo Türkiye temsilciliği
Tofaş, Fiat Auto çatısı altında yer alan Alfa Romeo markasının Türkiye temsilciliğini 2001 itibarıyla üstlendi.
 
2002
 
Fiat küresel pazarda
2002 yılı Tofaş için pek çok konuda ilklerin yılı oldu. Palio serisi yenilendi ve Siena modelinin üretimi kaldırılarak yerine Albea üretimine başlandı. Albea projesiyle ilk kez yeni ürün prototipi geliştirildi; model daha sonra Fiat’ın küresel üretim yelpazesine dahil oldu ve farklı ülkelerdeki Fiat işletmelerinde üretime alındı.
 
Michael Schumacher Tofaş’ta!
Formula 1 yarışlarının en iyi pilotlarından Michael Schunacher, rol aldığı Fiat Palio reklam filminin etkinliklerine katılmak için Tofaş’ın misafiri olarak ilk kez Türkiye’ye geldi.
 
Anadolu Arabaları Müzesi açıldı
Tofaş’ın geçmişe sahip çıkması sorumluluğuyla gerçekleştirdiği Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi açıldı.
 
Dev orkestra Guinness’te!
Tofaş çalışanları, tüm Türkiye’deki bayi, satış ve servis elemanlarını  bir araya getirerek oluşturduğu 2208 kişilik orkestra ile Guinness Dünya Rekorlar Kitabı’na girdi.
 
2003
 
Fiat Palio Go banttan indirildi
Tofaş’ın 2 milyonuncu aracı Fiat Palio Go, 2003’te dönemin Başbakanı Recep Erdoğan’ın da katıldığı törenle banttan indirildi.
 
Koç ve Fiat Kredi
Koç ve Fiat topluluklarının ortak girişimi olarak 2000 yılında kurulan Koç Fiat kredi  Finansman A.Ş.’nin tüm hisseleri, Tofaş Türk Otomobil fabrikası tarafından satın alındı.
 
2005
 
‘Minicargo Projesi’ başladı
Fiat, Peugeot ve Citröen markaları için yeni bir hafif ticari araç geliştirmek üzere Tofaş’ta geliştirilip üretilecek olan “Minicargo Projesi” 2005 yılında başladı. Bu proje çoklu marka üretiminde bir ilk oldu.
 
Ferrari ve Maserati Türkiye temsilciliği
Fer Mas Oto Ticaret A.Ş. yüzde 100 Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. ortaklığında kuruldu. Tofaş böylece, Ferrari ve Maserati otomobillerinin Türkiye resmi temsilcisi oldu.
2005’te ayrıca, Fiat Linea üretimine başlandı.
 
2006
 
Doblo ürün geliştirme faaliyetleri
2006’da Doblo güncellenmesinde ürün geliştirme faaliyetlerini Tofaş yürüttü. Böylece aracın fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait oldu.
 
Dünya Klasında Üretim Tofaş’ta!
FCA bünyesinde endüstriyel alandaki standartlar yükseltmeyi amaçlayan Dünya Klasında Üretim (WCM) programı Tofaş fabrikasında uygulanmaya başlandı.
 
Yılın Ticari Aracı: Doblo
Yeni Fiat Doblo, “Yılın Ticari Aracı” ödülünü kazandı.
 
2007
 
Minicargo üretimi başladı
Fiat için Fiorino modelini içeren Minicargo modellerinin üretimine başlandı.
 
2008
 
Fiat Linea’ya AutoBest ödülü!
Fabrikanın kapasitesi yıllık 400 bin adede yükseldi. Aynı yıl Fiat Linea, AutoBest ödülünün sahibi oldu. 
 
2009
 
3 milyonuncu araç
Fiat Fiorino, Tofaş’ın ürettiği 3 milyonuncu araç oldu.
 
WCM’de Gümüş seviye
Tofaş Dünya Klasında Üretim (WCM) programında dünya çapında 175 FCA fabrikası arasında Gümüş Seviye’ye ulaşan ilk otomobil fabrika oldu.
 
2011
 
Yılın Ticari Aracı: Fiorino
Fiat Fiorino 2011’de “Yılın Ticari Aracı” ödülünü kazandı.
 
Doblo’ya ödül yağdı!
2011’de ayrıca; yeni Fiat Doblo’nun Cargo versiyonu, İngiltere’de Dünya Filo Araçları Ödülleri’nde “ Yılın En iyi Hafif Ticari aracı” seçilirken , “Yılın Çevre Ödülü’nü de kazandı.
 
2012
 
Jeep’in Türkiye Temsilciliği
Fiat ve Chrysler’in birleşmesinin ardından, Jeep markasının Türkiye temsilciliği 2012 Tofaş’a geçti.
 
4 milyonuncu araç üretildi
2012 yılında Tofaş 4 milyonuncu aracı Fiat Fiorino’yu banttan indirdi.
 
Opel Combo satışa sunuldu
Tofaş’ın çoklu marka projesi kapsamında Yeni Fiat Doblo platformuna geliştirilerek üretilen Opel Combo, 2012 itibarıyla Avrupa başta olmak üzere pek çok pazarda satışa sunuldu.
 
2013
 
WCM’de Altın Seviye
Tofaş Dünya Klasında Üretim (WCM) yolculuğunda Altın Seviye’ye ulaştı. Aynı yıl Yeni Ar-Ge binası açıldı.
 
2014
 
Fiat Doblo ihracatı başladı
Fiat Doblo’nun RAM markası altında Promaster City adıyla Kanada ve Kuzey Amerika’ya ihracata başladığı yıl oldu. Böylece Tofaş’ta üretim yapılan marka sayısı 6’ya çıktı.
 
2015
 
Fiat Egea Sedan globalde!
Törenle üretmine başlanan Fiat Egea Sedan, Türkiye ve dünya pazarlarına sunuldu.
 
Ar-Ge Merkezi’ne Ödül!
Tofaş Ar-Ge Merkezi, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen Özel Sektör Ar-Ge Merkezi Zirvesi’nde “Otomotiv Sektöründe En iyi Ar-Ge Merkezi” ödülünün yanı sıra Türkiye’deki tüm Ar-Ge Merkezleri arasında “En İyi 3. Ar-Ge Merkezi” ödülünü kazandı.
 
2016
 
Yeni modellerin üretimi başladı
Fiat Egea Projesi kapsamında Hatcback ve Station Wagon modellerinin üretimine başlandı. Modeller “Tipo” adıyla dünya pazarlarına sunuldu.
 
Egea Sedan Meksika pazarında!
Egea Projesi’nin Sedan modeli Dodge Neon adıyla Meksika pazarına sunuldu.
 
Fiat Egea’ya ödül!
Türkiye’nin en çok satan modeli unvanını kazanan Fiat Egea, Autobest sahibi olarak Avrupa’nın en iyi otomobili seçildi.
 
5 milyonuncu araç üretildi
Tofaş’ın 5 milyonuncu aracı olan Egea Hatchback banttan indirildi.
 
Üretim ve İhracat Lideri: Tofaş
Türkiye otomotiv sektöründe rekor adetlerle üretim ve ihracatın lideri Tofaş oldu.
 
Otomotiv Sektör Birinciliği Tofaş’ın!
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen Özel Sektör Ar-Ge Merkezleri Zirvesi’nde “Otomotiv Sektör Birinciliği” ödülü ikinci kez üst üste Tofaş’ın oldu. Tofaş, Avrupa Birliği Ar-Ge yatırımları sıralamasında da Türkiye’den ilk sırada yer aldı.
Mustafa V. Koç Spor Salonu açıldı
 
2017
 
Üretim kapasitesi yükseldi
2017, yıllık üretim kapasitesi 400 binden 450 bine adede yükseldi.
 
Ar-Ge yatırımları şampiyonu: Tofaş
Avrupa Komisyonu Ortak Araştırma Merkezi’nin 2016 yılı Ar-Ge yatırımları sıralamasında Türkiye’den en üst sırada girme başarısı gösteren Tofaş, böylelikle üç yıldan bu yana ülkenin en çok Ar-Ge yatırımı yapan şirketi olmayı başardı. 
 
Bir aracın üretim yolculuğuna eşlik edin
Tofaş, sanayiye ve otomotive ilgi gösteren, bir otomobil fabrikasını görmek isteyen herkese fabrikasını ziyarete açtı.
 
Türkiye’nin 3. Büyük sanayi kuruluşu Tofaş
İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) 2016  yılı “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasına göre Tofaş, üretimden satışlar büyüklüğü itibarıyla Türkiye’nin 3. Büyük sanayi kuruluşu oldu.
 
Türkiye’nin en çok satan modeli: Tofaş
Fiat Egea, Türkiye’nin en çok satan modeli unvanını korumaya devam etti.
 
 2018
 
“Fiat Yol arkadaşım Connect” satışa sunuldu
Türkiye’de otomobil kullanıcılarının alışkınlarını ve araçlarıyla olan ilişkisini değiştirecek bağlanabilirlik teknolojisi “Fiat Yol Arkadaşım Connect” ile Fiat kullanıcıları artık akıllı telefon veya bilgisayar aracılığıyla otomobillerine uzaktan bağlanabileceği gibi birçok ayrıcalıklı özelliğe de kolayca erişebilecek.
 
Tofaş 50. Yılını Kutladı
Tofaş 50’nci yılı vesilesiyle Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç’un ev sahipliğinde bir etkinlik düzenlendi. Etkinliğe FCA Yönetim Kurulu başkanı John Elkann, Tofaş Yönetim Kurulu Üyesi ve FCA EMEA Başkanı Alfredo Altavilla, Koç Holding Şeref başkanı Rahmi M. Koç, KOÇ Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen ve Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu’nun yanı sıra Koç Topluluğu ve Tofaş’ın üst düzey yöneticileri, Tofaş bayi ve tedarikçileri katıldı.
 
Egea Sedan yine zirvede
Fiat Egea Sedan, 2018 yılında 34 bin adetlik satış ile “Türkiye’nin En Çok Satan Otomobili” seçilmiş ve böylece son 3 yılın en çok satan otomobili olma unvanını korumuştur. 
 
2019
 
Fiat Egea’ya 3 yeni sportif versiyon
Tofaş’ta ürün geliştirme sürecine liderlik edilerek, hayata geçirilen Egea model ailesinin Hatchback ve Sation Wagon karoserli versiyonlarında tercih edilebilecek üç farklı donanım versiyonunu satışa sunuldu. Tasarım detaylarında  daha dinamik özelliklere sahip Street ve Sport versiyonları Egea’nın Hatchback versiyonunda tercih edilebilecekken; S-Design versiyonu ise Hatchback ile Station Wagon gövde tipinde sunuluyor.  
 
Tofaş ihracatta ikinci sırada
BTSO’nun düzenlediği Ekonomiye Değer Katanlar Ödül Töreni’nde 2019 yılında Tofaş, en fazla ihracat yapan şirket olarak 2. sırada yer aldı.
 
Tofaş 6 milyonuncu aracını üretti
Tofaş 6 milyonuncu aracını banttan indirdi. Fabrikada üretilen 6 milyonuncu araç, Egea Model Ailesi’nden Fiat Egea Sedan oldu.
 
2020
 
Fiat Doblo 20 yaşında
Fiat Doblo başarılarla dolu 20 yılı geride bıraktı. 2000 yılında Tofaş’ta üretimine başlanan Fiat Doblo’nun 20’nci yılı nedeniyle, özel üretim versiyonunu satışa sunuldu.
 
Tofaş ve koronavirüs ekipmanı
Koronavirüs salgını ile mücadele ihtiyaç duyulan tıbbi malzeme bulunduğuna destek olmak amacıyla Tofaş, Ar-Ge Merkezi’nde tasarlayarak ürettiği koruyucu sağlık ekipmanlarının 70 ildeki sağlık kuruluşlarına gönderdi. Tofaş bu süreçte 50 bin siperlikli maske ile 1300 biyolojik örnek alma ve entübasyon kabini üretti. Ayrıca taleplerin toplndığı, üretim ve sevkiyat fonksiyonlarının takip edildiği online bir platform oluşturdu ve farklı firmalarının da yararlanabilmesi adına ekipmanların tasarımlarını açık kaynak olarak sordu.
 
Egea ailesinin yeni üyesi: Cross
Tofaş’ın ürün geliştirme sürecine liderlik ederek, 2015 yılında seri üretime başladığı ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesine Tipo ismiyle ihraç ettiği Egea model ailesi yenilendi. Yenilenmeyle birlikte Sedan, Hatchback ve Station Wagon gövde seçeneklerine ek olarak model yelpazesiyle aileyi Crossover sınıfında temsil etmeye hazırlanan “Egea Cross” eklendi.
 
Tofaş en fazla patent alan 10 firmadan biri
Turkishtime Türkiye Ar-Ge 250 Araştırmasına göre Tofaş, Ar-Ge Merkezi faaliyetlerinde en fazla patent alan 10 firma arasında yer aldı. Tofaş, 2019 yılı içerisinde Türkpatent tarafından tescil edilen 23 patent ile en fazla patent alan 7. Şirket oldu.
 
Yerli tedarik zincirine destek
Tofaş, yerli tedarikçilerle FCA arasında köprü kurarak, pandemi sonrası yeni işbirlikleri ve ülke ekonomisine ilave ihracat fırsatları yaratmak üzere önemli bir adım attı. Tofaş, bu kapsamda, FCA’nın satın alınmasına yönelik teknik değerlendirme ve teklif çalışmalarının yapılması için FCA ile anlaşma sağladı.
 
2021
 
Yenilenen FIAT EGEA Ailesi ve EGEA CROSS satışa sunuldu
Sınıfının en iyi teknolojileri ile tamamen yenilenen Egea Model Ailesi ve ailenin yeni üyesi Egea  Cross Türkiye’de satışa sunuldu.
 
Tofaş Türkiye’nin En iyi Otomotiv Ar-Ge Merkezi
Tofaş Ar-Ge Merkezi, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri 2020 yılı Performans Endeksi Ödüllerinde “Ar-Ge, Büyük Ar-Ge Merkezleri” kategorisinde 2. Seçilerek, sıralamadaki tek otomotiv firması oldu. 
 
Yılın Otomobili Fiat Egea Cross
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen Türkiye’de Yılın Otomobili yarışmasının kazananı Fiat Egea Cross oldu. Egea Cross modeli 76 otomotiv gazetecisinden toplamda 3290 puan alarak 1. Seçildi.
 
Stellantis kuruldu
FCA ve PSA gruplaı arasındaki birleşme yürürlüğe girerek, yeni şirket Stellantis kuruldu.
 
 
2022
 
Egea Hybrid Yollarda
Fiat Egea’nın en yeni modeli “Cross Wagon” ile Egea’nın otomatik şanzımanlı, hibrit motorlu versiyonları Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tipleri satışa sunuldu.
 
1 milyonuncu Fiat Egea
Tofaş’ta Fiat Egea’nın üretim adedi 2002 yılında 1 milyon adede ulaştı. Üretim bandından inen 1 milyonuncu Egea, hibrit motor seçenekli bir Cross oldu.
 
Tofaş Ar-Ge İzmir’de
Tofaş Ar-Ge Merkezi’nin, İzm,r Yüksek Teknoloji Enstitüsü Tekno Park Yazılım Merkezi’nden oluşturduğu ürün gelitirme ve yazılım şubesi faaliyete başladı.
 
Koç Fiat Sigorta kuruldu
Otomtotiv endüstrisindeki gelecek müşteri beklentileri ve Tofaş’ın mobilite önceliklerine pararlel, bir çevik takım projesi olarak başlayan “Koç Fiat Sigorta” girişimi, Koç Fiat Kredi’nin bir iştiraki olarak şirkete dönüştü.
 
2023
 
Satış lideri Tofaş
Tofaş, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki beş marka ile 200 bin 204 satış adedi ile pazar liderliğini sürdürdü.
 
500 bininci Egea satıldı
Tofaş’ta geliştirerek, üretilen ve 2023’te Türkiye pazarındaki 500 bininci satışı gerçekleşen Egea, yenilenen versiyonlarıyla 8 yıldır en çok tercih edilen otomobil konumunu korudu.
 
Ar-Ge projeleri büyüyor
32 Avrupa Birliği projesinin 2023 yıl sonu itibariyle 21’ini tamamlayan Ar-Ge Merkezi, 2023 yılında 8 yeni projenin kabulünü de alarak devam eden proje sayısını 19‘a çıkardı.
 
Stellantis en iyi 3 fabrikadan biri
Stellantis grubunun en iyi 3 fabrikasından biri olan Tofaş, iş güvenliği, kalite ve verimlilik gibi göstergelerde de en ön sıralarda yer alıyor.